استقبال بالیوودی‌ها از حکم مرگ برای چهار متجاوز هندی

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، چهره‌های مشهوری از بالیوود با اعلام حمایت خود از حکم دادگاه کشورشان درباره چهار جوانی که با رفتار خشونت باعث مرگ یک دانشجوی رشته پزشکی شد‌ه‌اند، از رفتارهای خشونت‌آمیز و تعرض به زنان ابراز نفرت کردند.

 

با روشن شدن حکم دادگاه نسبت به یکی از خشونت‌بارترین هتک حرمت هایی که در هند صورت گرفت و وجدان جمعی را متاثر کرد، حکم مرگ این چهار جوان موجب آرامش بخشی از مردم جامعه شد. با این حال گروهی معتقد بودند متجاوز پنجم نیز که به دلیل کم بودن سن حکم مرگ نگرفته است، نباید از این حکم بی‌نصیب بماند.

 

در این میان در حمایت از قربانی این جنایت که نام او فاش نشده و مطبوعات از او به عنوان نیربایا(نترس) نام می برند، راونا تاندون بازیگر هندی در توییترش این حکم را یک موفقیت برای مردم خواند.

 

کاران جوهر کارگردان و تهیه‌کننده برجسته هندی نیز نوشت: سرانجام حکم مرگ برای متجاوزان! خدا را شکر … این خود عدالت است.

 

آکشای کومار بازیگر نیز اعلام حکم مرگ برای این افراد را به منزله پیامی برای دیگر مردان خواند.

 

آنوپام خیر بازیگر کهنه‌کار بالیوود هم که در فیلم “دفترچه بارقه امید” بازی کرده است، روز جمعه را روز عدالت نامید.

 

اما گل پاناگ با حمایت از این حکم سوال دیگری مطرح کرد و گفت این میزان از خشونت علیه زنان در هند به کجا خواهد انجامید؟ وی همچنین گفت این حکم قطعا به معنی تغییر وضعیت فعلی نیست.

 

این چهار متهم در ماه دسامبر سال 2013 میلادی به شکل دسته‌جمعی یک دختر دانشجو را در داخل اتوبوسی مورد تجاوز و شکنجه قرار دادند و این دختر 23 ساله در نهایت بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد و این مسئله موجی از خشم و عصبانیت مردم را در سراسر هند برانگیخت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …