گروه های مستقل و نو پا را هم حمایت کنید/ آرتور میلر در “سه نقطه”

مسعود تاروردی با اشاره به نمایش “چشم‌اندازی از پل” که با اقتباس از نمایشنامه آرتور میلر از سوم شهریور ماه آن را در سالن نمایش “سه نقطه” روی صحنه برده است، گفت: داستان این نمایش با مشکلات حرفه ای و اقتصادی یک خانواده شروع و بعد وارد مسایل عاطفی می شود و چالش هایی دارد که برگرفته از مشکلات اقتصادی است.

 
وی با اشاره به خلاصه‌ای از این داستان بیان کرد: داستان این نمایش در یکی از بندرگاه های بروکلین اتفاق می افتد که از ابتدای شکل‌گیری و رونق اقتصادی امریکا در تجارت با کشورهای اروپایی نقش داشته است. این نمایش جامعه ای را نشان می دهد که در بطن اقتصاد و در مقطعی از تجاری شدن زندگی می کند و از این حیث می تواند با جوامع دیگر متفاوت باشد.

 

 
این کارگردان نمایش در پاسخ به اینکه چه تغییراتی در متن برای اجرای آن داده است؟ گفت: من به خود اجازه ندادم هیچ تغییری در متن آرتور میلر بدهم چون آنقدر دیالوگ ها دقیق و درست نوشته شده بود که نیازی به این کار نبود. اما در طراحی صحنه و فضای کار تغییراتی دادم. به طور مثال در متن اصلی، قصه در محدوده بزرگتری اتفاق می افتد اما در این اجرا اسکله، خیابان و ساختمان‌ها حذف شدند و تنها وقایع از خانه یکی از شخصیت های نمایش دیده می شود.

 

 
تاروردی درباره اجرا در سالن “سه نقطه” نیز عنوان کرد: می توان گفت کمتر کسی این سالن را می شناسد و همین کار ما را سخت کرده بود با این حال استقبال خوبی از کار شد. البته باید این را هم اضافه کنم که این شکل کارکردن برای خودم جذاب تر بود. من اگر می خواستم سالنی در تئاتر شهر بگیرم باید یک سال منتظر می ماندم اما اینجا توانستم با سرعت بیشتری کارم را روی صحنه ببرم و همچنین محدودیت هایی که در این سالن وجود داشت باعث شد خلاقیت ما هم بیشتر شود.

 

 
کارگردان نمایش “چشم اندازی از پل” در پایان سخنان خود خواهان حمایت از گروه های مستقل و نوپای تئاتری و همچنین گروه های تئاتر تجربی شد و گفت: هم اکنون بیشتر از تئاتر گیشه حمایت می شود و اگر تئاتر با این شرایط پیش رود و ما حمایت نشویم من حداقل تا یک سال آینده نمی‌توانم کاری اجرا کنم.

 
در نمایش “چشم اندازی از پل” مسعود تاروردی، نسیم افشارپور، رها مقدم، محمد امین رقیب دوست، امیر مهندسیان، سپهر طهرانچی و حمید رضا قریشی بازی می کنند و تا سوم مهر ماه در سالن نمایش “سه نقطه” اجرا می شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …