دکتر نجفی در جمع خبرنگاران: امیدوارم مشکل موزه دوره اسلامی با کمک دولت هرچه زودتر رفع شود

 امیدوارم مشکل موزه دوره اسلامی با کمک دولت هرچه زودتر رفع شود

معاون رئیس جمهور ور ئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: مهمترین مشکل در خصوص بسته بودن موزه دوره اسلامی موضوع کمبود بودجه است که امیدوارم با کمک ریاست جمهوری و تامین بودجه از منابع دیگر این موزه هر چه سریعتر بازگشایی شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دکتر محمد علی نجفی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم رونمایی از جدیدترین اثر استاد فرشچیان با عنوان تابلو معراج افزود: بسته بودن در موزه دوره اسلامی به مدت هشت سال چه برای ایرانیان فرهنگ دوست ناظر بر این مسئله و چه کسانی که مدیریت کردند مایه شرمندگی است و امیدوارم این مشکل هرچه سریع تر برطرف شود.

وی گفت: گزارش‌های هیئت خارجی و نیز گروهی از مشاوران ایرانی در این مورد در دست ماست و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امیدواریم موزه‌ها و اماکن مهم تاریخی و فرهنگی کشور با تشکیل هیئت امنایی متشکل از شخصیتهای فرهنگی مقبول جامعه سرپرستی و نظارت شوند، که البته در در این زمینه چند طرح در گذشته بود که برخی مبنای قانونی داشت ولی به هر دلیل اجرا نشده است.

یس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هم چنین رد خصوص انتخاب مدیران جدید برای بخش های مختلف سازمان از جمله معاونت گردشگری گفت: هنوز برای انتخاب مسئولان جدید این سازمان به نتیجه نرسیده ام  علت هم این است که  در این زمینه سخت گیرم.

دکترنجفی افزود: البته سخت گیری من شاید فقط مربوط به خصوصیات فردی ام باشد و امیدوارم افراد شایسته ای برای این سمت ها انتخاب کنم .

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین زمان خود را صرف گردشگری و گفتگو با فعالان این عرصه کرده ام افزود: امیدوارم مانند بخش های دیگر ، در بخش گردشگری هم شاهد تحولاتی باشیم.

نجفی همچنین گفت: در هفته گردشگری اقداماتی خواهیم داشت که شاید مشخص کننده تفاوت فعالیت های گردشگری کشور نسبت به دوره های قبل باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هم چنین در پاسخ به سوالی در خصوص اقدام ترکمنستان برای ثبت نظامی گنجوی گفت: اقدام جمهوری آذربایجان برای به ثبت رساندن نام حکیم نظامی گنجوی به عنوان مشاهیر این کشور از طریق دیپلماتیک پیگیری می شود.

وی افزود: از حدود دو هفته قبل پیگیر موضوع از طریق وزارت امور خارجه هستیم و امیدواریم طرف جمهوری آذربایجان با نگاه فرهنگی به این مسئله بنگرد و با هم به راه حلی فرهنگی برسیم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …