کارگردانی شهاب حسینی به روایت فیلمنامه نویس “ساکن طبقه وسط”

محمد هادی کریمی که به تازگی در  فیلم “ساکن طبقه وسط” به کارگردانی شهاب حسینی بازی کرده است  گفت: در فیلمنامه “ساکن طبقه وسط” یک شخصیت دکتر وجود دارد که شهاب حسینی اصرار داشت من این نقش را بازی کنم. با وجود اینکه چند بازیگر را برای بازی در این نقش به شهاب حسینی معرفی کرده بودم اما او به عنوان کارگردان فیلم می‌خواست که من در این نقش بازی کنم. به همین دلیل برای ایجاد آرامش خاطر برای شهاب حسینی بازی در این نقش را پذیرفتم.

 

وی که پیش از این تجربه کارگردانی چند فیلم سینمایی‌ را داشته است، ادامه داد: تا امروز تمامی سکانس های نقش من در این فیلم گرفته شده و تنها یک سکانس باقی مانده که طی روزهای آینده فیلمبرداری می‌شود. حضور من در این فیلم سینمایی به عنوان بازیگر تجربه‌ای شده تا بفهمم کار در جلوی دوربین نیز بسیار سخت است و با استفاده از تجربه این فیلم، در آینده سعی خواهم کرد مسائلی را که سبب از بین رفتن تمرکز بازیگر می شود، از بین ببرم.

 

کارگردان فیلم سینمایی “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” درباره همکاری با شهاب حسینی توضیح داد: کار کردن با شهاب حسینی برای من همیشه خوب است، البته رابطه من فراتر از یک همکار بوده و دوستی ما مقدم به هر کاری است. حضور شهاب حسینی در این فیلم به عنوان کارگردان و بازیگر نشان می دهد که بیش از هر چیز به کار خود مسلط است و با آرامش فعالیت های خود را انجام می دهد.

 

کریمی در پاسخ به این که چرا خود کارگردانی این فیلم که متنش را نوشته است برعهده نگرفت؟ گفت: داستان “ساکن طبقه وسط” 9 سال پیش نوشه شده و بارها قرار بود که من آن را بسازم و شهاب حسینی نقش اصلی فیلم را بازی کند، اما هیچگاه شرایط برای ساخت این فیلم توسط من فراهم نشد. طی این سال ها شهاب حسینی آن قدر مانوس و شیفته آن شده بود که احساس کردم شهاب حسینی بیشتر از من به این سناریو نزدیک است. او تمام دیالوگ های فیلم را از حفظ بود و  سال ها با این فیلمنامه زندگی کرده بود. همین مسئله سبب شد که به این نتیجه برسم شهاب حسینی بهترین گزینه برای کارگردانی این فیلم سینمایی است.

 

کارگردان فیلم “امشب شب مهتابه” بیان کرد: من و شهاب حسینی تصمیم گرفته بودیم که “ساکن طبقه وسط” را زمانی بسازیم که آخرین حضور من به عنوان کارگردان و آخرین حضور شهاب به عنوان بازیگر در سینما باشد، اما خوشحالم که این فیلم توانست اولین حضور شهاب حسینی به عنوان کارگردان در عرصه سینما باشد.

 

کریمی با اشاره به اینکه شهاب حسینی در این فیلم به عنوان کارگردان کاملا مسلط و حرفه ای برخورد کرده است، گفت: چندان از روند فیلمبرداری این فیلم طی روزهای گذشته خبر ندارم، اما می‌توانم بگویم که همه چیز در این فیلم به خوبی پیش می رود.

 

شهاب حسینی نقش اصلی “ساکن طبقه وسط” را که یک نویسنده است بازی می ‌کند و کریمی که فیلمنامه این کار را نگاشته، در نقش یک پزشک روانکاو به ایفای نقش می پردازد.

 

حسین یاری، فرهاد اصلانی، ساره بیات، هنگامه قاضیانی، طناز طباطبایی، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، نیما رییسی، فرید سماواتی و حسین محجوب دیگر بازیگران “ساکن طبقه وسط” هستند.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …