علی قنواتی مدیر سازمان تلویزیونی سوره شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، در حكم محسن مومنی شریف خطاب به علی قنواتی آمده است:

 
نظر به شایستگی‌ها و تجربیات ارزشمندتان در حوزه مدیریت فرهنگی و رسانه و با توجه به سیاست‌های حوزه هنری در بهره‌گیری حداكثری از رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی كه موجب تصمیم حوزه هنری مبنی بر تقویت و توسعه فعالیت‌های تلویزیونی شده است، جناب‌عالی را به عنوان “مدیر سازمان تلویزیونی سوره” حوزه هنری منصوب می‌كنم.

 
در حكم مومنی جریان‌سازی در زمینه معرفی، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ادبیات انقلاب اسلامی و پاسخگویی به نیازهای جامعه مخاطبان آثار و محصولات فرهنگی و هنری در زمینه شناخت و انتخاب آثار برتر از مهم‌ترین وظایف این مسوولیت مهم ذكر شده است.

 
همچنین در این حكم توسعه ظرفیت‌های تولید محتوی مبتنی بر ادبیات و هنر انقلاب اسلامی، معرفی شایسته چهره‌های برجسته و شاخص جبهه هنری انقلاب اسلامی و نیز معرفی رویش های این حوزه از قنواتی خواسته شده است.

 
رییس حوزه هنری در این حكم جریان سازی رسانه‌ای در زمینه آسیب شناسی، الگوسازی و ترویج سبك زندگی ایرانی اسلامی، بسترسازی رسانه‌ای برای طرح دیدگاه‌های صاحب نظران فرهنگ و هنر و اندیشه انقلاب اسلامی و شكل گیری كرسی های آزاد اندیشی در این زمینه را از دیگر وظایف مدیر سازمان تلویزیونی سوره برشمرده است.

 
استفاده حداكثری از ظرفیت‌های رسانه تلویزیون برای توسعه بازار محصولات فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی نیز در این حكم مورد تاكید قرار گرفته است و امكان‌سنجی و بسترسازی برای تاسیس شبكه تلویزیونی هنر و ادبیات انقلاب اسلامی در چهار چوب قوانین و مقررات رسمی كشور بر مبنای دفترچه راهبردی تلویزیون حوزه هنری – كه حاصل مطالعات 2 سال گذشته در حوزه هنری است – از مدیر سازمان تلویزیونی سوره خواسته شده است.

 
علی قنواتی متولد سال 1352 و دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف است. وی تاكنون فعالیت‌های رسانه‌ای متعددی از جمله تاسیس ماهنامه سروش جوان، تاسیس نشریات كاشف، كلیك و نسل سوم در روزنامه جام‌جم، تاسیس گروه مجلات همشهری از جمله همشهری جوان، سرزمین‌من، همشهری پایداری، آیه و … را در كارنامه فعالیت‌های خود ثبت كرده است.

 
توسعه، ترویج، پژوهش و آموزش فعالیت‌های نوین رسانه‌ای از جمله روزنامه‌نگاری سبك‌زندگی و روزنامه‌نگاری دیداری و نیز فعالیت رسانه‌ای سبك‌جامع از مهم‌ترین دستاوردهای حرفه‌ای وی به شمار می‌آید.

 
وی معاونت سردبیری روزنامه جام‌جم و عضویت در هیئت مدیره روزنامه همشهری را نیز در كارنامه دارد. همچنین در سمت قائم‌مقام و مشاور ارشد رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران و نیز مشاور رییس و عضو شورای طرح و برنامه شبكه پنجم سیما فعالیت كرده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …