پاسخ به حاشیه های “میراث ناپدری”/ با 100 میلیون کسی آقازاده نمی شود

به گزارش ایرانگرد نیوز، چند روز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه شخصی به نام نیما مهدیان از کارمندان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با در اختیار گرفتن بودجه 100 میلیونی از این مرکز، فیلمی مستند به نام “میراث ناپدری” ساخته است. اما رسانه‌ها مشکل این پروژه را این مساله اعلام کرده بودند که مهدیان داماد شفیع آقامحدیان رییس سابق این مرکز است و به همین دلیل این بودجه در اختیارش قرار گرفته است.

 
اما نیما مهدیان مستندساز که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مسئول فنی مشغول کار است در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: تهیه‌کننده فیلم مستند 70 دقیقه‌ای “میراث ناپدری” امیر قره‌پور بود و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تنها به عنوان سرمایه گذار وارد عمل شد.

 
وی در ادامه افزود: انتشار اخباری از این دست تنها در جهت تخریب افراد منتشر می شود که به دور از اخلاق و انسانیت است. یکی دیگر از مسائلی که در اخباری از این دست منتشر شده است به کاربردن لفظ آقازاده برای تولید فیلم 100 میلیون تومانی است. حال سئوال این است که اگر با 100 میلیون تومان فرد متهم به آقازادگی می شود پس چه اسمی باید روی رقم های چند میلیاردی که برخی در اختیار نزدیکان خود قرار می‌دهند، گذاشت؟

 
به گفته وی، 100 میلیون تومانی از مرکز گسترش دریافت نکرده است و حتی یک چهارم این مبلغ هزینه ساخت کلی فیلم شده است.

 
مهدیان در ادامه متذکر شد: تنها چندماه است که من داماد شفیع آقامحمدیان شدم و قبل از این نسبت و اصلا قبل از ورود این مدیر سینمایی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی من در زیرزمین این نهاد سینمایی مسئول امور فنی بوده ام و بعد از رفتن او همچنان در همین سمت مشغول به کار هستم بنابراین کارمند مرکز بودن و یا نسبت خانوادگی با یک مدیر داشتن به هیچ عنوان منافاتی با حرفه فیلمسازی ندارد.

 
این مستندساز با ابراز تاسف از انتشار اخباری از این دست بیان کرد:‌ متاسفم برای رسانه ای که از هر خبری برای پررنگ جلوده دادن خود استفاده می کند. درحالی که این فیلم مستند ارزش های دیگری دارد که متاسفانه دیده‌نشده و با چوب زده شد.

 
مهدیان در پایان صحبت های خود با اشاره به موضوع این فیلم مستند گفت: “میراث ناپدری” یک مستند داستانی است که علاوه بر داشتن رنگ‌مایه های طنز، اطلاعات علمی درباره طاسی و کچلی شایع در آقایان را ارائه می دهد.

 
در همین راستا شفیع آقامحمدیان مدیر سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در توضیح خبر عنوان کرد: در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سیاستی اتخاذ کرده بودم تا کارمندان این مجموعه که علاقمند به ساخت فیلم مستند و یا فعالیت های هنری دیگر هستند مورد حمایت قرار گیرند. به عنوان نمونه گرافیست هایی در مرکز فعالیت می کردند که دوست داشتند طراحی پوستر جشنواره‌های مختلف را برعهده بگیرند که ما به این علاقمندی پاسخ دادیم تا هم حمایت معنوی و هم به نوعی حمایت مادی شوند.

 
وی در پایان افزود: نیما مهدیان جزو یکی از کارمندانی بود که کار مستندسازی هم می کرد و به تبع این سیاست بدون درنظر گرفتن نسبت فامیلی، همان میزان حمایت معمول در مرکز برای این مستندساز هم لحاظ شد.

 
فیلم “میراث ناپدری” تلفیقی است از زندگی شخصی بنام اصغر که با مشکلاتی از جمله بی مویی خود دست به گریبان است و بخشی از فیلم هم موزیکال بوده و کچلی را از زوایای طنز بررسی می‌کند…

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …