“کلاه قرمزی” بیشتر به تلویزیون می آید/ تبعید خانواده بدرفتار داخل یک کتاب

به گزارش ایرانگرد نیوز، پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم مهرماه علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو، علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال این شبکه، محمدحسن کرباسیان مدیر عامل شرکت پست و اهالی رسانه از پشت صحنه مجموعه عروسکی “ساده مثل نامه” بازدید کردند.

 
این اثر از مجموعه “دردونه‌ها” به كارگرداني و تهيه كنندگی پرستو شاه‌محمدي در 90 قسمت 30 دقيقه‌اي با محوریت آموزش روابط اجتماعی، خواندن و نامه نوشتن در سه آيتم مختلف تولید مي‌شود.

 

 
یکی از این آیتم‌ها خانواده‌اي چهار نفره را به نام مادري، پدري، دختري و پسري كه به دليل رفتار نادرست با يكديگر به داخل كتابي تبعيد شده‌اند، نشان می‌دهد. اين خانواده در كتاب با ماجراهاي متفاوتي روبرو مي‌شوند كه به آن‌ها مي‌آموزد با يكديگر درست رفتار كنند. خانم سفيد يكي ديگر از كاراكترهاي اين برنامه كودكانه است، ‌او نقش راوی را ايفا كرده و همه ماجراها را به يكديگر متصل مي‌كند. ماجراهاي آيتم دوم در خياباني خلوت كه يك كيوسك روزنامه فروشي در آن قرار دارد،‌ رقم مي‌خورد. آيتم سوم نيز با حضور بچه‌ها برگزار مي‌شود و با هم ماجراهاي رخ داده در دو آيتم پيشين را بررسي و جمع بندي مي‌كنند.

 

 
بخشی‌زاده درباره این مجموعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار شده در گروه کودک پی در پی مجموعه‌های نمایشی عروسکی به مخاطبان عرضه شود که از آن جمله “ساده مثل نامه” مربوط به پست است و با محوریت آموزش ارتباط و مهارت‌های زندگی تولید می‌شود.

 
تولید برنامه‌های عروسکی به شرط جذب اسپانسر

 
وی افزود: در این مجموعه سعی می‌کنیم به کودکان آموزش می‌دهیم چطور با اعضای خانواده و هم کلاسی‌های خود طرح مسئله کنند، مسائلشان را اولویت‌بندی کنند و چطور از عهده حل آنها برآیند. ما در شبکه دو به شرط جذب اسپانسر و مشارکت نهادهای کشور شرایط را برای تولید برنامه‌های عروسکی مهیا کرده‌ایم.

 

 
مدیر شبکه دو تأکید کرد: برخی کاراکترهای عروسکی برنامه‌های ویژه دارند که آنها را به اقتضای زمان به مخاطبان عرضه می‌کنیم. نمونه آن برنامه “کارا و کوشا” است که مجموعه نسبتا بلند نمایشی است و به بچه‌ها خلاقیت آموزش می‌دهد.

 
“کلاه قرمزی” را کادوپیچ نمی‌کنیم

 
وی تصریح کرد: در نظر داریم از مجموعه‌های موفق دیرین خود نیز به خوبی مراقبت کنیم. مثلا “کلاه قرمزی” مورد استقبال قرار گرفته اما قرار نیست آن را کادو پیچ کنیم و به خاطره بسپاریم بلکه شخصیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌شوند.

 

 
بخشی زاده اعلام کرد: به زودی ساخت “کلاه قرمزی” نوروز 93 آغاز می‌شود و در سری جدید این برنامه سعی داریم تمام مناسبت‌های سال را پوشش دهیم. تمامی اعیاد حتما کلاه قرمزی جدید را خواهیم داشت و مناسبت‌های ملی مثل روز محیط زیست، هفته کودک و … را از قلم نخواهیم انداخت. در واقع دیگر این برنامه به اعیاد محدود نمی‌شود.

 
مدیر شبکه دو در خصوص مجموعه “ساده مثل نامه” اظهار کرد: از تهیه‌کننده درخواست کردم کار تدوین شده را ببینم. او اعلام کرد 50 درصد از تصویربرداری را رج زده‌اند و در لوکیشن‌های مختلف کار کرده‌اند بنابراین تجربه نهایی را نداشتند. اما با توجه به تجربه تیم سازنده، مشاوران خوب و حضور تهیه کنندگانی که پیش از این امتحان خود را پس داده‌اند، تصور می‌کنم ماحصل کار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

 
در ادامه این مراسم نیز محمدحسن کرباسیان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پست در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: طی توافق ما با شبکه دو، برنامه “ساده مثل نامه” را به صورت مشارکتی تولید کردیم که تلاش می‌کند کودکان و خردسالان را با پست آشنا کنند تا آنها در بزرگسالی از این خدمات استفاده کنند.

 
هنوز خیلی‌ها پست را با نامه می‌شناسند

 
وی افزود: پست تمام کشور را شامل می‌شود و ما بیش از 17 هزار نقطه تماس در کشور داریم. چیزی حدود 150 تا 160 هزار نفر نیز با پست مرتبط هستند. معتقدم جرقه‌ ارتباط خوب مردم با پست در سنین کودکی شکل می‌گیرد و مشکل بزرگ ما اطلاع رسانی در رابطه با خدمات پستی است. هنوز خیلی‌ها پست را با نامه می‌شناسند، درصورتی که دیگر کمتر نامه رد و بدل می‌شود و بیشتر اسناد و مدارک جابجا می‌شوند. ما از طریق این برنامه می‌توانیم مردم را بهتر با پست آشنا کنیم تا مثل کشورهای پیشرفته از تکنولوژی بهره ببریم.

 

 
کرباسیان همچنین در خصوص توقع از صدا و سیما با توجه به مشارکت کردن در این برنامه توضیح داد: در آثار هنری مستقیم به هدف زده نمی‌شود و قاعده هم همین است. ما سعی کردیم در حالی که بیننده می‌خواهد اوقات فراغتش را پر کند و از برنامه لذت ببرد، او را با یک موضوع آموزشی هم آشنا کنیم. چنین چیزی تاثیر بیشتری هم خواهد داشت. در حوزه کودکان باید به تدریج یک موضوع را جا انداخت.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …