تجلیل جشنواره فیلم بمبئی از کوستا گاوراس

به گزارش ایرانگرد نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم بمبئی بیش از 200 فیلم به نمایش درمی‌آیند.

 

این جشنواره که از 17 تا 24 اکتبر (25 مهر تا 2 آبان) برگزار می شود، با فیلم “پیشخدمت” جف دانیلز کلید می‌خورد. نمایش 200 فیلم از 65 کشور و تمرکز بر سینمای افغانستان، اسپانیا، کلمبیا و فرانسه از برنامه های امسال این جشنواره است.

 

همچون سال‌های پیش، امسال نیز این جشنواره در مجموع 220 هزار دلار به برندگان خود در بخش های مختلف جایزه اهدا می کند که بخش رقابت بین المللی و اولین اثر یک کارگردان از جمله آنهاست.

 

در بخش رقابتی امسال تنها فیلم هندی راه‌یافته “فندری” ساخته ماگراج منجولی به زبان ماراتی است. این فیلم با آثاری از آنتونی چن، پل رایت و جوزف گوردون-لویت رقابت می کند.

 

فیلم هایی چون “آبی گرم ترین رنگ است” ساخته عبدالطیف کشیشه و برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن، “درون لوین دیویس” ساخته برادران کوئن، “مهاجر” ساخته جیمز گری، “فقط خدا می‌بخشد” ساخته نیکلاس ویندینگ رفن، “تنگه ها” ساخته پل شرایدر، “ستون پنجم” بیل کاندون و “خریداران دالاس” ساخته ژان-ماری والی از جمله فیلم هایی هستند که در این دور جشنواره فیلم بمبئی به نمایش در می‌آیند.

 

این جشنواره امسال برای نخستین بار به استقبال فیلم های افغانستان، اسپانیا و کلمبیا رفته و برای ششمین بار سینمای فرانسه را در مرکز توجه خود قرار داده است.

 

جشنواره فیلم بمبئی، امسال به تجلیل از کوستا گاوراس کارگردان مشهور یونانی-فرانسوی می پردازد و جایزه یک عمر فعالیت هنری خود را به او اهدا می کند. نمایش فیلم هایی از این کارگردان از جمله درام سیاسی برنده اسکار “زد” از جمله برنامه هایی است که در این بخش تدارک دیده شده است.

 

اعضای گروه داوری هر دو بخش رقابت بین المللی و اولین اثر یک کارگردان متشکل از بروس برسفورد کارگردان استرالیایی، ناتالی بی بازیگر فرانسوی، ماساتو هارادا فیلمساز ژاپنی، کونکونا سن شارا بازیگر هندی و دپا متا کارگردان هندی- کانادایی است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …