گزارش برج جهان نما به يونسکو ارسال شد/اسکلت طبقه آخر در حال تخريب

برج جهان نما

محسن مصلحي در گفتگو ضمن اعلام اين خبر افزود: در آخرين سفري که بازرسان يونسکو در 18 و 19 ارديبهشت به استان اصفهان داشتند 3 پروژه را مورد بازديد قرار دادند.

وي تصريح کرد: نحوه حفاظت مسجد جامع عتيق پس از ثبت جهاني، پروژه خط 1 و 2 متروي اصفهان و آخرين وضعيت تعديل برج جهان نما، سه پروژه اي بود که توسط بازرسان يونسکو مورد بررسي قرار گرفت.

مصلحي در ادامه با اشاره به اينکه در بازديد از هر سه پروژه مديران ميراث فرهنگي استان، کارشناسان شهرداري و مترو اصفهان نيز حضور داشتند، يادآور شد: به منظور بررسي وضعيت اين پروژه ها 5 نشست تخصصي با حضور معاون عمراني استاندار، شهردار اصفهان و مديرکل ميراث فرهنگي استان با بازرسان يونسکو برگزار شد.

مديرکل ميراث فرهنگي اصفهان اظهار داشت: بر اساس تصميم گيري نهايي اين جلسات ، شهرداري اصفهان موظف شد گزارش اجراي طرح خط 2 متروي اين استان را تهيه و به ميراث فرهنگي استان ارائه دهد، اين گزارش به يونسکو ارسال شده و پس از تاييد بازرسان يونسکو قابل اجرا خواهد بود، خط 1 مترو نيز در بخش هاي چهارباغ و سي و سه پل با پايش و نظارت دائم يونسکو اجرا مي شود.

مصلحي افزود: در بازديد از برج جهان نما نيز مقرر شد اسکلت باقيمانده از طبقه آخر تخريب شود، تخريب اين اسکلت از زمان بازديد بازرسان آغاز شده اما به کندي صورت مي گيرد که اين موضوع اعتراض ميراث فرهنگي استان را در پي داشت.

مديرکل ميراث فرهنگي اصفهان اظهار داشت: بازرسان يونسکو در بازديد از اقدامات انجام شده رضايت خود را اعلام کردند و اعلام نظر خود را به ارائه گزارش در اجلاس کامبوج موکول کردند.

وي گفت: گزارش کاملي از تخريب برج جهان نما و اسکلت باقيمانده طبقه آخر به سازمان مرکزي ارسال شده و توسط معاونت ميراث فرهنگي در اجلاس کامبوج ارائه خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …