واگذاري امور به بخش خصوصي،گردشگري را متحول مي کند

واگذاری امور به بخش خصوصی
معاون رئيس جمهور در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در رابطه با بهره داري از ظرفيت 10 هزار دفترICT روستايي براي ارائه خدمات گردشگري گفت: کاهش تصدي گري دولت و واگذاري امور به بخش خصوصي تحول عظيمي در حوزه گردشگري ايجاد مي کند.

دکتر محمدشريف ملک زاده در اين مراسم که صبح امروز در سالن اجلاس سران و با حضور مهندس نامي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس کرباسيان معاون وزير و مديرعامل شرکت پست جمهوري اسلامي ايران و معاونان ومديران کل سازمان ميراث فرهنکي برگزار شد، افزود: همگاني کردن سفر که به عنوان يکي از دستورالعمل هاي ويژه سازمان شناخته مي شود يکي از مهمترين دلايل انعقاد اين تفاهم نامه بود.

معاون رئيس جمهور با بيان اينکه رشد 80درصدي مسافران و گردشگران داخلي در نوروز 92 نشان داد برنامه هاي سازمان در اين حوزه نتيجه بخش بوده است تصريح کرد: ما بايد به مناطق کمتر شناخته شده همچنين گردشگري با سلايق و علايق ويژه نگاه خاصي داشته باشيم. کشور ما در حوزه اکوتوريسم و طبيعت گردي داراي جاذبه هاي بي بديلي است که مي تواند فرصت خوبي را در حوزه گردشگري داخلي ايجاد کند .
دکتر ملک زاده با اشاره به اينکه 60 درصد از توليدات هنرهاي سنتي و صنايع دستي در حوزه روستايي انجام مي شود اظهار داشت: اين يک ظرفيت بزرگ است که بايد با برنامه ريزي دقيق و مشخص در جهت رشد گردشگري و توسعه پايدار مورد استفاده قرار گيرد.
وي افزود: بخش خصوصي و رسانه ها بايد نگاه ويژه اي نسبت به اين تفاهم نامه داشته باشند تا دفاتر ICT بتوانند در معرفي صنايع دستي و جاذبه هاي گردشگري تاثير گذار باشند .
معاون رئيس جمهور گفت: طبيعت بکر و طراوتي که در روستاهاي ما وجود دارد ظرفيت خوبي براي جذب گردشگران است، در همين راستا انعقاد اين تفاهم نامه مي تواند در معرفي ظرفيت ها و توانمنديهاي حوزه روستايي موثر و مفيد باشد.
دکتر ملک زاده همچنين در ادامه خلق حماسه سياسي مردم ايران در روز 24 خرداد را به همه ملت و مقام معظم رهبري تبريک گفت و افزود: امروز در تمامي بخش هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي شاهد رشد و بالندگي ايران عزيز هستيم.
وي همچنين با اشاره به حوزه تخصصي خود تصريح کرد: در بحث گردشگري بايد به دنبال سرمايه گذاري و سياست گذاريهاي خاصي باشيم، فضا بايد به گونه اي تنظيم شود که از ظرفيتهاي بخش خصوصي به نحو احسن استفاده کنيم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي خاطر نشان کرد: بايد از نگاه اداري خارج شويم و کليه امور را به بخش خصوصي واگذار کنيم تمامي صنوف، اتحاديه ها و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي بايد توان عمليات و اجرا داشته باشد .
وي گفت: کار ما در سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري نظارت و سياستگذاري است. ما مي خواهيم تصدي گري دولت را به حداقل برسانيم .
او گفت : 9 تيرماه کليه اختيارات تصدي گري سازمان ميراث فرهنگي به بخش خصوصي واگذار خواهد شد .
معاون رييس جمهور افزود: اينکه برخي مي گويند آخر کار دولت دهم است، بايد بدانند که ما کار تخصصي انجام مي دهيم و اگذاري امور به بخش خصوصي با نظر و تفکر فعالان اين بخش صورت مي گيرد و يک کار کاملا کارشناسي شده است.
دکتر ملک زاده يادآور شد: هر دولتي و هر سيستمي که بر روي کار مي آيد بايد اين کار ما را ادامه دهد چراکه بخش خصوصي بهترين ظرفيت و پتانسيل را براي توسعه گردشگري دارد.
وي خاطرنشان کرد: آژانس ها و مراکز اقامتي در تاريخ معين شده و به واسطه اقدامات حقوقي انجام شده به بخش خصوصي واگذار مي شود.
معاون رييس جمهور ادامه داد: در تمام دنيا، کشورهايي که از لحاظ تاسيسات گردشگري رشد و توسعه داشته اند با کمک و مشارکت مردم و سرمايه گذاران خصوصي به اين مرحله رسيده اند بنابراين استفاده از اين نيروي بالقوه مي تواند تحول عظيمي در حرکت چرخه گردشگري کشور ايجاد کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …