“هملت” تغییر چهره می دهد/ تراژدی شکسپیر با دراماتورژی جدید


دادگر درباره اجرای این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر فجر گفت: به زودی تمرین نمایش “هملت” را برای حضور در بخش چشم‌انداز جشنواره تئاتر فجر آغاز می‌کنیم. این بار نیز با افراد ثابت گروه تئاتر “کوانتوم” این اثر نمایشی را به صحنه خواهم برد.


وی ادامه داد: مهران امام‌بخش، عمار عاشوری و امین طباطبایی بازیگران “هملت” هستند. این متن نمایشی توسط شهرام احمدزاده بر اساس تراژدی “هملت” شکسپیر نوشته شده است اما فعلا ترجیح می دهم درباره شیوه اجرایی نمایش تا زمانی که اجرای اثر مسجل نشده است صحبتی نکنم.


كارگردان نمایش “بازگشت افتخار‌آمیز مردان جنگ” متذکر شد: این نمایشنامه با ایده‌پردازی‌های جدیدی نسبت به “هملت” شکسپیر توسط احمدزاده نوشته شده است. در اجرا نیز متن را دراماتورژی خواهم کرد به شکلی که هملتی متفاوت را روی صحنه شاهد خواهیم بود.


دادگر مدتهاست که به دنبال اجرای عمومی نمایش”هملت” است که در نهایت این نمایش در جشنواره تئاتر فجر به صحنه خواهد رفت. آرش دادگر سال گذشته نیز نمایشنامه “دیار فراموش شده” نوشته شهرام احمدزاده را به دبیرخانه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ارائه کرده بود که پذیرفته نشد. شهرام احمدزاده پیش از این نمایشنامه‌هایی چون “یک قهوه تلخ برای آقای شکسپیر” و “مرگ و دوشیزه” را به نگارش درآورده است.


سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به همت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و موسسه بین المللی تئاتر در قالب 13 بخش از 24 دی تا 12 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …