افشای حقیقت در سخنرانی مرد نمایشنامه‌نویس در “یک بزرگداشت باشکوه”


رحمت امینی در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش “یک بزرگداشت باشکوه” نوشته غلامرضا سلیمان‌تاش را اسفندماه و بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم. همچنین قرار است فرهاد آییش بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون به عنوان مشاور کارگردان در کنار من حضور داشته باشد.


وی افزود: نمایش “یک بزرگداشت باشکوه” پیش از این در جشنواره سراسری تئاتر تک نفره نیز به صحنه رفته است. این اثر نمایشی کاری تک پرسوناژ است که محمدعلی سلیمان تاش در آن به ایفای نقش می پردازد. “یک بزرگداشت باشکوه” درباره مراسم بزرگداشتی است که برای یکی از نمایشنامه‌نویسان مطرح تدارک دیده شده و قرار است وی روی صحنه دعوت شود تا دقایقی سخنرانی کند اما سخنرانی این فرد کمی بیش از معمول طول می‌کشد و او در پایان حقیقتی را افشا می‌کند…


امینی درباره اجرای عمومی نمایش “جیجک علیشاه” که در جشنواره آیینی سنتی روی صحنه رفته است، توضیح داد: طی توافقی که با اتابک نادری مدیر پیشین تماشاخانه سنگلج داشتم نظر وی برای اجرای این نمایش در تماشاخانه سنگلج مثبت بود اما پریسا مقتدی مدیر جدید این تالار نمایشی هنوز جواب قطعی برای اجرا این اثر به ما نداده است اما امیدوارم که این نمایش بتواند در تماشاخانه سنگلج اجرای عمومی داشته باشد.


مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: نمایش “همسر چینی” نوشته من نیز قرار است با حضور سیما تیرانداز و جواد عزتی و کارگردانی حسن وارسته آبان‌ماه در تالار حافظ روی صحنه برود. این نمایش 14 سال قبل نیز با حضور بازیگران دیگری در تالار مولوی اجرا شده بود.


در نمایش “یک بزرگداشت با شکوه” آرزو افشار به عنوان دستیار کارگردان، سیدمرتضی میرمنتظمی طراح صحنه و لباس، اشکان عسکری طراح گریم، شادی مروی منشی صحنه، مهدیه بانی عکاس، محمد سهرابی، شایان رنجبر و محمدرضا فرحبخش سازنده کلیپ در کنار امینی حضور دارند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …