درّی از عضویت در شورای صدور پروانه نمایش گفت/ کار بر اساس اصل اعتدال

سید ضیاء الدین دری که امروز نامش به عنوان یکی از اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی مطرح شده است درباره محورها و فاکتورهای مورد نظر خود در این شورا  گفت: این معیارها توسط یک گروه به نتیجه خواهد رسید و من به تنهایی نمی توانم در این باره تصمیم بگیرم.

 
وی ادامه داد: با این حال این فاکتورها باید با دیدگاه دولت همخوانی داشته باشد و شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی هم بر اساس سیاست‌های کلان کشور به وظایف خود عمل خواهد کرد.

 
کارگردان مجموعه تلویزیونی “کلاه پهلوی” که این روزها از تلویزیون پخش می شود، در ادامه درباره ترکیب جدید این شورا عنوان کرد: بخشی از اعضای شورا از اعضای سابق هستند و بخشی هم که جدید هستند باز هم پیشینه خوبی در این حوزه دارند. من این ترکیب را خوب و سالم می بینم.

 
وی در پایان درباره نحوه صدور پروانه نمایش فیلم‌ها خاطرنشان کرد: ما فیلم ها را می بینیم و براساس سیاست های اصلی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی، نظر خواهیم داد. به هرترتیب باید اصل اعتدال را که خط مشی دولت است، رعایت کرد و این نگاه در شورا هم وجود خواهد داشت.

 
درّی پاسخ به پرسش‌هایی چون اولین زمان تشکیل جلسه صدور پروانه نمایش، ایستادگی پای مجوزهایی که صادر می‌کنند، معیارهایی که بر اساس آنها پروانه نمایش یک فیلم صادر می‌شود به زمانی دیگر که جزئیات بیشتری از کار مشخص شود، موکول کرد.

 
امروز اعضای جدید شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی یا همان شورای صدور پروانه نمایش از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند و سید ضیاء الدین دری یکی از این افراد است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …