با حذف دو فوريت، مسئله پرديسان “عادي” شد


به گزارش ايسنا موضوع حفاظت از پارک پرديسان امروز در نهمين جلسه شوراي شهر تهران مطرح شد و در ابتدا مهدي چمران عضو شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه دقيقا سال گذشته در همين زمان چنين مصوبه‌اي به صورت کاملا مشابه در صحن شورا تصويب و به دولت پيشنهاد شد تا مصوبه مربوط به دخل و تصرف در پارک پرديسان را لغو کند اما اين مصوبه تا کنون لغو نشده و در واقع مصوبه‌ شورا نيز اجرايي نشده است.

چمران تاکيد کرد که تصويب مجدد اين طرح ضرورتي ندارد و افزود: دولت در مصوبه‌اي تاکيد کرده بود که با مشارکت بخش خصوصي يکصد ميليارد تومان براي اقدامات لازم در اين پارک صورت گيرد اما تا کنون چنين اقداماتي صورت نگرفته است.

وي گفت: همه مواردي که در حال حاضر در اين طرح مورد تاکيد قرار گرفته و براي شهرداري به عنوان الزام در نظر گرفته شده در آن طرح دقيقا به همين شکل آمده و به تصويب رسيده است.

عليرضا دبير، عضو ديگر شوراي شهر تهران نيز اظهار اميدواري کرد که معصومه ابتکار که پيش از اين در جريان تصويب اين طرح در شوراي شهر حضور داشته است نسبت به اين مساله پيگيري بيشتري داشته و مصوبه دولت را لغو کند.

دبير تاکيد کرد: من در دوره قبلي تصويب اين مصوبه کتک آن را هم خورده‌ام و حالا خوشحال مي‌شوم که به درستي اجرا شود.

وي گفت: به جز موضوع سرمايه گذاري مسائل زيادي در مورد پارک پرديسان مطرح است و از جمله آن بايد از مسئولان سازمان پرسيد که آيا براي احداث ساختمان اداري در فضاي پارک پرديسان مجوز داشتند و وجود اين ساختمان‌ها در اين فضاي سبز چه توجيهي دارد. خانم ابتکار حالا که آن طرف ميز نشسته‌اند بايد بيشتر به اين موضوعات توجه کنند.

همچنين تعدادي از اعضا نسبت به قرار گرفتن اين طرح در دستور کار شورا با اطلاع از اينکه پيش از اين مصوبه‌اي به همين شکل و مشخصات به تصويب شورا رسيده است اعتراض کردند و اعلام شد که اگر پيش از اين چنين مصوبه‌اي تصويب شده ديگر نبايد هيات رئيسه اجازه ورود اين دستور جلسه را به صحن شورا مي‌داد.

به گزارش ايسنا بر اساس اين اظهارات اعضا با دو فوريت و در ادامه با يک فوريت اين طرح موافقت نکردند و قرار شد به صورت عادي در کميسيون مربوطه مورد بررسي قرار گيرد.

احمد مسجدجامعي پس از تصميم گيري اعضا گفت: هرگونه دخل و تصرف در عرصه و ابنيه پارک پرديسان بايد مورد پيگيري قرار گيرد و از بخش حقوقي شهرداري هم مي‌خواهيم که در مورد اين مساله و برخي مسائل مالي و اقتصادي اين طرح نظر خود را ارائه کنند.

همچنين سلطاني‌فر يکي ديگر از اعضاي شورا گفت: بهتر است در جريان بررسي اين طرح به اين موضوع توجه شود که مردم همواره از عرصه‌هايي که محيط زيست در اختيار دارد محروم بوده‌اند و اگر قرار است پروژه‌اي مشترک بين سازمان محيط زيست و شهرداري اجرا شود، در آن نحوه همکاري، سرمايه‌گذاري و ورود مسئولانه شهرداري کاملا با جزئيات مشخص شود و شهرداري هزينه‌اي را بيخود انجام ندهد و تجهيزات نصب شده و اقدامات انجام شده بعدا در حيطه مديريت سازمان محيط زيست و بدون استفاده مردم قرار نگيرد.




:: دانلود فایل ضمیمه ()



Check Also

محیط‌زیست عامل وحدت و همگرایی در کشور است

رئیس سامان حفاظت محیط‌زیست گفت: پروژۀ تکثیر در اسارت یوز آسیایی نشان داد چطور مسالۀ …