خیال باطل

خیال یاطل

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درحالی از واگذاری تمامی اختیارات تصدی‌گری این سازمان به بخش خصوصی سخن می‌گوید که مهدی حجت، بنیان‌گذار سازمان میراث فرهنگی و عضور شورای چهارم شهر تهران، آن را غیرممکن و خیال باطل می‌داند.

محمدشریف ملکزاده که با وابستگی به تیم مشایی، در آخرین ماه‌های دولت دهم ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را برعهده دارد، با اظهار نظری جدیدی از واگذاری تصدی‌گری این سازمان به بخش خصوصی خبر می‌دهد؛ خبری که از آن به عنوان ضربه‌ای دیگر به پیکر میراث فرهنگی کشور یاد می‌شود.
وی که در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن می‌گفت ، تاکید کرده است که “باید از نگاه اداری خارج شویم و کلیه امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم تمامی صنوف، اتحادیه ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی باید توان عملیات و اجرا داشته باشد.” وی وعده 9 تیرماه را برای این واگذاری داده‌است.
این سخنان در حالی گفته می‌شود که ملکزاده به حتم در دولت آینده رئیس سازمان میراث فرهنگی نیست و چنین واگذاری بزرگی، از بخش دولتی به بخش خصوصی نه تنها در اختیار او نیست که مجلس باید دراین‌باره تصمیم بگیرد.
«مهدی حجت»، بنیان‌گذار سازمان میراث فرهنگی و عضو شورای چهارم شهر تهران با خیال باطل خواندن این تصمیم گفت: «برای واگذاری یک سازمان دولتی به بخش خصوصی ضوابطی وجود دارد که مراحل قانونی آن باید از طریق مجلس شورای اسلامی طی شود. میراث فرهنگی ارث رئیس سازمان نیست که آن را واگذار کند. متعلق به مردم است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دراین‌باره تصمیم می‌گیرند.»
وی در ادامه و با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی طی 8 سال گذشته گفت: «این لگد آخر مُرده ‌است (اشاره به ضرب المثلی است)؛ گویی آن‌ها می‌خواهند آخرین لطمات ممکن را به سازمان، میراث فرهنگی و گردشگری بزنند.»
به گفته حجت،‌ بهره‌برداری از میراث ملی، امری ملی است. میراث فرهنگی، قهوه‌خانه و کافه نیست که مردم آن را اداره کنند.
وی در پایان گفت: «رؤسای سازمان میراث فرهنگی در دولت نهم و دهم چندضربه هولناک به میراث فرهنگی وارد کردند که سالیان درازی طول می‌کشد تا جبران شوند. حالا قصد دارند چوب دیگری بر این بار شیشه بگذارند و بیشتر خرد کنند.»

Check Also

مدت زمان صدور مجوزها در حوزه گردشگری کاهش می‌یابد

به‌گزارش ایرانگرد نیوز و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «در راستای اصلاح …