اعزام۷۵۰ هزار زائر ایرانی در عمره آینده

وزیر حج عربستان در این دیدار ضمن تحسین نظم زائران ایرانی، برای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران کشورمان در مشاعر مقدسه دستور ویژه صادر کرد و همچنین برای افزایش تعداد زائران ایرانی در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ اعلام آمادگی نمود.سعید اوحدی درباره جزئیات دیدار صمیمانه با وزیر حج عربستان، گفت: در این دیدار، از دقت‌نظر کشور میزبان به لحاظ تسهیل در امر خدمت‌رسانی به زائران ایرانی تشکر کردیم. تامین خدماتی ویژه برای زائران ایرانی در ایام تشریق، در قالب یک قرارداد انجام می‌شود که طرف سعودی در این قراردادها مساعدت کرده و وزیر حج عربستان نیز دستور صریح داده که در ارائه هیچ خدمتی به زائران ایرانی، کوتاهی صورت نگیرد.

وی در تشریح خدمات ویژه‌ای که در ایام تشریق در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، گفت: در حج امسال، متراژ زمین‌هایی که در منا و عرفات در اختیار کشورها قرار می‌دهند را کاهش داده‌اند اما از متراژ زمین‌های در اختیار زائران ایرانی کم نکرده‌اند. کف چادرهای زائران ایرانی در عرفات با ۲۳ هزار تخته فرش، مفروش می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از بکارگیری ۲۵۰ یخچال برای کاروان‌ها در منا و عرفات و استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر در چادرهای زائران ایرانی در عرفات به عنوان دیگر خدماتی نام برد که برای اولین بار در ایام تشریق در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد.

اوحدی به اظهارات تحسین‌آمیز وزیر حج عربستان درباره نظم زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: دکتر بندر بن حجار در این دیدار عنوان کرد که پنج‌شنبه گذشته در مدینه حضور داشته و برگزاری دعای کمیل با حضور زائران ایرانی در جوار حرم نبوی را شاهد بوده است. وزیر حج عربستان با اشاره به انضباط در برگزاری مراسم دعای کمیل، نسبت به نظم خاص زائران کشورمان ابراز خشنودی کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت از موافقت وزیر حج عربستان برای افزایش ظرفیت اعزام زائران ایرانی در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ خبر داد و گفت: وزیر حج عربستان آمادگی خود را برای اعزام ۷۵۰ هزار زائر ایرانی در عمره ۹۳ – ۱۳۹۲ اعلام کرد و به معاون وزارت حج دستور داد تا سیستم صدور ویزا برای زائران عمره‌‎گزار ایرانی از اول ماه صفر باز شود.

مهندس سعید اوحدی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار پیام دعوت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان را به دکتر بندر بن حجار وزیر حج عربستان ابلاغ نمود که مورد استقبال وزیر حج عربستان قرار گرفت.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …