تاسيسات گردشگري قم بايد رويکرد مذهبي داشته باشند

قم
حجت الاسلام سيد مهدي حسيني امروز در ديدار با حجت الاسلام غلامرضا شريفي معاون تبليغ استان قم با اشاره به آمادگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان براي برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي براي طلاب علاقه مند گفت : حوزه مي تواند با حضور فعال درغرفه هاي استان قم در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي ، توانمندي مراکز علمي تحقيقي پژوهشي و ظرفيت هاي تبليغي خود را معرفي کند.

وي در خصوص ارتقاء همکاري هاي مشترک حوزه هاي علميه و ميراث فرهنگي براي برگزاري هرچه باشکوهتر مراسم ديني مذهبي و فرهنگي درمراکز گردشگري گفت: باهمکاري حوزه مراکز گردشگري استان بايد رنگ و بوي مذهبي بيشتري پيدا کند .
مديرکل ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري استان گفت: نگاه به قم متفاوت از ساير مناطق کشور است بنابراين زائري که از امکانات گردشگري اين استان استفاده مي کند بايد اين تفاوت را در جاي جاي اين مراکز حس کند و فضاي معنوي شهر قم بايد در تمام مراکز خدمات رساني به زائران مشهود باشد .

وي با بيان اينکه همواره بايد ازطلاب و نهادهاي توانمند براي سرمايه گذاري دربخش گردشگري استفاده نمود گفت: همراهي طلاب در تورهاي قم گردي که با حضور مهمانان داخلي و خارجي برگزار مي گردد مي تواند به ايجاد اين فضاي معنوي کمک کند .
وي افزود: اين اداره کل از حضور طلاب علاقه مند و نخبه براي اجراي برنامه هاي فرهنگي و تبليغي و پاسخگويي به سوالات مذهبي ميهمانان در طول برنامه هاي تورگرداني و گردشگري استقبال مي کند .

حجت الاسلام غلامرضا شريفي معاون تبليغ استان قم نيز در اين ديدار تاکيد کرد: حوزه بايد از ظرفيت هاي گردشگري مذهبي قم و کشور استفاده کند .

وي گفت : در بخش صنايع دستي اکنون آثار مذهبي فراواني در قم توليد مي شود که حوزه مي تواند با حضور در اين بخش اين آثار را غني تر نمايد و اين يک فرصت براي قم است.

معاون تبليغ استان قم با اشاره به اين که ميراث فرهنگي به جز مرمت آثار مي تواند در بخش فرهنگي بسيار فعال باشد گفت : هم در حوزه و هم در ميراث فرهنگي زمينه هاي فرهنگي مشترک فراواني وجود دارد که مي توان از آنها بهره برد.

وي افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي و ارائه خدمات فرهنگي و مذهبي به گردشگران ورودي به استان فرصتي است که مي توانيم مکتب اهل بيت (س) را در ميان مسافران داخلي و خارجي ترويج کنيم.

حجت الاسلام شريفي تاکيد کرد: همراه شدن راهنماي روحاني در تورهاي گردشگري و آموزش صنايع دستي به طلاب و خانواده هاي ايشان از جمله زمينه هاي مناسب براي همکاري مشترک است که بايد هر چه زودتر به آنها پرداخت.

در پايان اين ديدار مقرر شد ظرفيت هاي همکاري هاي دو جانبه در هر دو نهاد مشخص شود و در قالب يک تفاهم نامه همکاري مشترک به شکل اجرايي درآيد .

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …