برپایی جشنواره فرهنگی هنری آمریکای جنوبی در ایران

به گزارش ایرانگرد نیوز، جشنواره فرهنگی هنری آمریکای جنوبی به مناسبت روز ملی مقاومت بومیان ونزوئلا در برابر استعمارگران، از 22 تا 25 مهر ماه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. در این جشنواره برنامه‌هایی در قالب اجرای موسیقی محلی، نمایش، جشنواره صنایع دستی، جشنواره غذا و نمایشگاه عکس برگزار می‌شود.

 

از دیگر برنامه‌های این جشنواره برپایی دو نمایشگاه عکس است که یکی از این دو نمایشگاه به موضوع مبارزات در آمریکای جنوبی اختصاص دارد و در نمایشگاه دیگر تصاویر مناظر و زیبایی‌های طبیعی کشورهای آرژانتین، بولیوی، برزیل، کوبا، نیکاراگوئه، مکزیک، اوروگوئه و ونزوئلا در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

 

برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی آمریکای‌جنوبی در محوطه باز فرهنگسرای ارسباران از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در این نمایشگاه محصولات هنرهای سبدسازی، ننو، بانوج، دوخت کیف و لباس، سفال گری، سرامیک سازی، منبت کاری، زیورآلات، لوازم شکار و ماهیگیری و آلات موسیقی این منطقه ارائه خواهد شد.

 

 

همچنین کافی‌شاپ این فرهنگسرا به منظور معرفی فرهنگ غذایی مردم آمریکای جنوبی به ارائه غذاهای بومی این منطقه اختصاص خواهد یافت. یکی از سالن‌های فرهنگسرا نیز به نمایش شبانه فیلم‌های آمریکای جنوبی اختصاص یافته است.

 

یک گروه نمایشی از آمریکای‌جنوبی نیز به صورت روزانه در سالن اصلی فرهنگسرا برنامه اجرا خواهند کرد. این گروه متعلق به مؤسسه آکادمیک تئاتر “فافید” است که سه نمایش را با عناوین “مانوئلیتا، آزادی‌بخش، آزادی‌خواه”، “مونولوگ سیمون بولیوار” و “تاریخی که خوب نقل می‌شود” اجرا خواهند کرد.

 

مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران و جمعی از سفرای منطقه آمریکای جنوبی و کشورهای مختلف و مسئولان فرهنگی هنری کشور در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

 

این برنامه با همکاری سفارت جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و انجمن دوستی ایران و ونزوئلا برگزار می‌شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …