گردشگري کردستان موضوعي فرابخشي است

گردشگری کردستان

«امير قادري» در اولين جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني که در ساختمان معاونت عمراني استانداري کردستان تشکيل شد گفت: استان کردستان به دليل دارا بودن پتانسيل هاي متعددي همچون در ياچه زريوار، خانه کرد، عمارت خسروآباد، پارک جنگلي آبيدر، غارباستاني کرفتو ، زيويه و دهها بنا و اثر تاريخي وجاذبه ديگر، و همچنين وجود مناطق بکر و طبيعي و زيبا، يک مورد فرابخشي در زمينه گردشگري است.
وي افزود: اين استان به شرطي مي تواند قطب گردشگري محسوب شود که هم مسافران زيادي را جذب نمايد و هم بتواند امکانات مطلوبي را در اختيار گردشگران قرار دهد و اين همکاري و تعامل تمامي دستگاههاي اجرايي را مي طلبد.
قادري گفت: جلسات ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني بايد به رياست فرمانداران در شهرستانها تشکيل شود و هر 15 روز يکبار اطلاعات به دبيرخانه ستاد ارائه گردد تا همچون گذشته بتوانيم رتبه خوبي را در بحث جذب گردشگر و اقامت آنها داشته باشيم.
وي به معضل ترافيک و نبود پارکينگ در سطخ شهر سنندج و شهرهاي بانه و مريوان و سقز که بيشترين تعداد مسافر را به خود اختصاص مي دهند اشاره کرد و گفت: متاسفانه معضل نبود پارکينگ به عنوان دغدغه اي در شوراي ترافيک استان مطرح شده و انشاءالله در آينده طرح جامع حمل و نقل در اين جلسه مطرح و در صورت تصويب اجرايي خواهد شد.
وي تصريح کرد: مشکل پارکينگ فقط مختص شهر سنندج نيست و در شهرستانهاي بانه و مريوان نيز اين مشکل وجود دارد و سعي برآن داريم با همکاري ارگانها و تعامل بخش خصوصي و شهرداري اين معضل حل شود تا شاهد رفع اين معضل باشيم.

وي به برپايي نمايشگاهها اشاره کرد و گفت: شهرداري، نيروي انتظامي و ساير دستگاههاي مرتبط، بايد با تمامي توان براي پذيرايي از مهمانان تابستاني در راستاي هر چه بهتر برگزار شدن نمايشگاهها و جشنواره ها با ميراث فرهنگي استان همکاري نمايند.
وي در ادامه گفت: در بحث آموزش رانندگان نيز سازمان تاکسيراني بايد تمامي توان خود را براي همکاري در برگزاري دوره هاي آموزشي با دانشگاهها و ميراث فرهنگي استان به کار گيرد، تا خدمات مطلوبي به گردشگران ارائه گردد و مسافران خاطره خوشي از سفر به کردستان داشته باشند.
وي در پايان گفت: از ادارات و دستگاههاي زيربط خواهشمنديم که با سعي و تلاش مضاعف امکانات وخدمات خوب و بهينه اي را در ايام تابستان در اختيار مسافران و گردشگران قرار دهند، تا بتوانيم قابليت هاي گردشگري و ميراث فرهنگي و فرهنگي بودن استان را به دنيا معرفي کنيم و جا دارد از تلاش همه شما همکاران تشکر و قدرداني کنيم که در تعطيلات نوروزي خدمات شاياني را به مسافران و گردشگران ارائه نموديد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …