پیکر مشفق کاشانی تشییع شد

پیکر عباس مشفق کاشانی شاعر معاصر صبح امروز (سه شنبه) از مقابل تالار وحدت با حضور شماری از شعرا و دوستداران آن مرحوم تشییع شد.
به گزارش ایرنگرد نیوز – در این مراسم که شماری از مسئولان، شعرا و نویسندگان از جمله غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و سید محمود دعایی سرپرست موسسه اطلاعات حضور داشتند پیکر مشفق کاشانی برای وداع مشایعت کنندگان روی سن تالار وحدت قرار گرفت.
علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده مرحوم مشفق کاشانی و جامعه هنری کشور گفت: مشفق کاشانی مظهر بردباری، مهربانی و حلال مشکلات بود و من بیش از ۳۰ سال افتخار همکاری با ایشان را داشتم.
وی در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت مشفق کاشانی را قرائت کرد.
پیکر مرحوم مشفق کاشانی پس از پایان مراسم سخنرانی در تالار وحدت به سمت بهشت زهرا (س) حرکت داده می شود. پیکر این شاعر در قطعه شعر و ادبیات به خاک سپرده می شود.
مشفق کاشانی از شاعران نامدار کشور شامگاه یکشنبه در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.
عباس کی منش (ملقب به مشفق کاشانی) در سال ۱۳۰۴ شمسی در شهر کاشان چشم به جهان گشود.
وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود و تحصیلات دانشگاهی را تا اخذ درجه فوق لیسانس در دانشگاه تهران به پایان برد.
سرود زندگی، سراب آفتاب، آذرخش، آینه خیال، گزینه ادبیات معاصر، شب همه شب، هفت بند التهاب، پنجره ای به آفتاب، در صلای غم، تضمین ۱۲ بند محتشم کاشانی و سیرنگ از جمله آثار وی است.
مشفق کاشانی تاکنون حدود ۳۰ مجموعه شعر از آثار گذشتگان و شاعران معاصر در زمینه های مختلف را تصحیح و گردآوری کرده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …