مدیر دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی منصوب شد

 سرافراز در این حکم محمدباقر معلم را به تثبیت مرجعیت سازمان صدا و سیما در حوزه موسیقی، ارتقای سطح کیفی آثار موسیقایی در شبکه ها، توجه جدی به نیاز مخاطب در حوزه موسیقی، توسعه گنجینه موسیقی رسانه ملی و استفاده از ظرفیت کارشناسی متخصصان خارج از سازمان توصیه کرده است.

متن حکم محمد سرافراز بدین شرح است:

«جناب آقای محمد باقر معلم

نظر به تعهد، توانایی ها و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «مدیر دفتر موسیقی و سرود» منصوب می شوید. انتظار می رود با اتخاذ تدابیر و شیوه های مناسب، اهداف و ماموریت های مشروحه ذیل را به نحو مطلوبی محقق کنید.

– تثبیت مرجعیت سازمان در حوزه موسیقی با بهره مندی از حضور به هنگام در جریان های فرهنگی و پرهیز از رویکرد انفعالی.

– ارتقای سطح کیفی آثار موسیقایی در شبکه ها با پالایش درست تولیدات قبلی و نظارت بر تولیدات آتی.

– توجه جدی به نیاز مخاطبان در هنر موسیقی با تکیه بر اصلاح ذائقه ای عمومی، فرهنگ سازی و بهره گیری از این هنر در جهت ترویج مفاهیم والای دینی، اخلاقی و انقلابی.

– توجه به احیا و پویایی هنر انقلابی در حوزه شعر و موسیقی و تولید آثار معیار با هویت بخشی و تاکید بر جهت گیری های کلان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در آموزه ها و اشارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ).

-توسعه، ترویج و توجه به گنجینه غنی موسیقی مناطق و نواحی ایران زمین و تاکید بر مفاهیم والای دینی و اخلاقی در بستر موسیقی مقامی.

– استفاده از ظرفیت کارشناسی متخصصان خارج از سازمان با برون سپاری.

– طراحی و راه اندازی جامع ترین آرشیو دیجیتال شعر و موسیقی در کشور.

– مساعدت در راستای ارتقای سطح کیفی هنر موسیقی در کشور با شناسایی و آموزش استعدادهای جوان و متعهد و تاکید بر پیشینه غنی فرهنگ اسلامی – ایرانی.

– نظارت برکاربرد موسیقی در فرآیند پیام رسانی رادیویی و تلویزیونی.

– هماهنگی، یکپارچه سازی و نظارت بر واحد های موسیقی صدا و سیمای استان ها.

ضمن آرزوی توفیق روز افزون جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لازم می دانم از خدمات آقای تقی پور در مدت تصدی ریاست مرکز موسیقی و سرود قدردانی کنم.»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …