نامورمطلق مطرح کرد آشنایی‌سازی جوانان و مخاطبان با صنایع‌دستی در نمایشگاه دستان خیال‌پرداز

نمایشگاه دستان خیال پرداز با هدف گفتمان‌سازی و آشنایی‌سازی جوانان و مخاطبان با صنایع دستی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

نمایشگاه ترویجی صنایع دستی با عنوان “دستان خیال پرداز ۲ “با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و سید عبدالمجید شریف زاده مدیرکل توسعه و ترویج این معاونت در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.
معاون صنایع دستی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، آثار هنرمندان و صنعتگران را مجذوب کننده توصیف کرد و گفت: این آثار نشان می دهد که هنرمندان ما چه استعدادی دارند و بضاعت ما در حوزه صنایع دستی چقدر زیاد است.

نامورمطلق با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه دستان خیال پرداز، گفتمان سازی و آشنایی سازی جوانان و مخاطبان با آثار صنایع دستی است، یادآور شد: امیدواریم در طول زمان برگزاری این نمایشگاه، مخاطبان با هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: صنایع دستی ایرانی به نسبت کیفیتی که دارند با قیمت بیشتری به معرض فروش گذاشته می شوند و اقلام شبه صنایع دستی با قیمت پایین و کیفیت نامرغوب را نباید هم‌تراز این آثار هنری دانست.

معاون صنایع دستی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در آشناسازی مردم هنرجو و هنرپسند با صنایع دستی تاثیر بسزایی دارد و همچنین موجب تشویق و ترغیب جوانان به ارائه آثار زیباتر می‌شود.

یادآور می‌شود در نمایشگاه دستان خیال پرداز غرفه نگارگری و تذهیب گل و مرغ توسط استاد حسن صائب، غرفه فرش توسط استان محسن محسنی، غرفه تابلو و حجم توسط استاد محسن دلجو، غرفه صنایع دستی توسط مهدی ابراهیمیان و غرفه شیشه و مینا توسط استاد مقصود پاشایی و علی بختیاری برپا شده است.

گفتنی است نمایشگاه دستان خیال پرداز در خانه هنرمندان ایران به مدت یک هفته میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …