ایران، میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۷ شد

ایران به عنوان میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری انتخاب شد تا همه اعضا در سال ۲۰۱۷ مهمان کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران باشند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبق نتایج انتخابات برگزار شده(محل نشست فدارسیون جهانی راهنمایان) ایران با ۱۸ رای میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۷ شد.

در کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری که از ششم بهمن‌ماه (۲۶ ژانویه) در شهر پراگ‌، برپا شده بود و تا جمعه ۱۰ بهمن‌ماه (۳۰ ژانویه)، ادامه داشت  ۳۵۰ راهنما از ۴۱ کشور دنیا شرکت کردند تا ضمن دیدار از پایتخت فرهنگی اروپا‌، میزبان سال ۲۰۱۷ را نیز مشخص کنند.

ایران همراه با رقبای خود سنگاپور و دانمارک در این چند روز فرصت داشت تا با معرفی اثرگذار خود‌، آرای نصف بیشتر اعضا را کسب کند و میزبان نهایی سال ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری جهان مشخص شود.

تعدادی از اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان تور به نمایندگی از کشور ایران در این کنوانسیون بین‌المللی شرکت کردند و معرفی ایران را با نمایش فیلمی ۱ دقیقه‌ای به کارگردانی «میثم کزازی» انجام داده‌اند.

 این فیلم نمایشگر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ایران به انگیزه‌ی تغییر ذهنیت راهنمایان گردشگری سراسر جهان نسبت به کشورمان بود.

گروه ایران با استناد به جشن راهنمایان گردشگری که هر سال همزمان با روز جهانی راهنمایان در اسفندماه برگزار می‌شود و هر سال شهری از ایران میزبان صدها راهنمای گردشگری است‌، به این کنوانسیون پیام داده‌اند که ایران توانایی میزبانی از هزار راهنمای گردشگری از سراسر جهان را دارد.

حضور در این کنوانسیون برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری ایران و فراخواندن گردشگران جهان به کشورمان است و میزبانی این کنوانسیون نیز از آن جهت اهمیت دارد که پیام دوستی و امن بودن ایران را به دنیا مخابره می‌کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …