از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه؛ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی افتتاح می‌شود

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، با حضور طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی افتتاح می‌شود.

مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که صبح امروز ۱۲ بهمن ماه با حضور نمایندگان رسانه‌های دیداری و نوشتاری برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی برای تغییر و ارتقاء کیفیت محتوای نمایشگاه از فروردین سال جاری در معاونت گردشگری آغاز شده است.

معاون گردشگری با بیان اینکه هشتمین دوره نمایشگاه در فضایی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: یکی از برنامه‌های متفاوت نمایشگاه امسال اختصاص سالن مجزا به منظور معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان‌ها است که این سالن با طرح کاروانسرا غرفه آرایی خواهد شد.

رحمانی موحد همچنین از بارگذاری سایت نمایشگاه خبر داد و افزود: لوگوی این نمایشگاه طراحی شده است و با توجه به رعایت چارچوب‌ها و استانداردهای موجود می توان گفت این دوره اولین نمایشگاه گردشگری است چراکه در دوره های قبل نمایشگاه به ظرفیتی که انتظار می رفت نرسید.

وی در ادامه به زمان برگزاری نمایشگاه اشاره و تشریح کرد: ماهیت نمایشگاه گردشگری در دنیا دو رویکرد دارد، نمایشگاه‌هایی که به مناسبت رخدادهای ملی برگزار می‌شود و نمایشگاه‌هایی که به عنوان یک بازار تبادل و تعامل و عرضه جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها برپا می‌شود.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های گردشگری در زمان غیر پیک برگزار می‌شود، گفت: با توجه به نزدیکی نوروز و فصل تابستان، بهمن ماه یکی از بهترین زمانها برای برگزاری نمایشگاه گردشگری است.

رحمانی‌موحد ادامه داد: در مرکز سالن ویژه استان‌ها، طرحی از کویر ایجاد می‌شود و به طور کلی این نمایشگاه با تاکید بر معرفی جاذبه‌های کویر برگزار خواهد شد.

به گفته معاون گردشگری ۱۰ کشور در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور دارند که این کشورها عبارتند از، چین، تایلند، هندوستان، ویتنام، ونزوئلا، ارمنستان،  تونس، کره جنوبی، ترکیه، سوئیس.

معاون گردشگری با اعلام این خبر که این نمایشگاه به حداقل ۱۴۵ سازمان و برند گردشگری دنیا معرفی شده است، تصریح کرد: هر کشور و شرکتی که علاقه مند بوده برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است.

رحمانی موحد تاکید کرد: نمایشگاه گردشگری حرکت رو به جلو داشته است، اما در حال حاضر در ابتدای راه هستیم و نباید انتظار داشته باشیم که نتیجه‌ای که حاصل می‌شود با تمام ایده‌آل‌ها برابری کند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به یک رویداد جدی، ثابت و موثر در تقویم نمایشگاهی کشور تبدیل شود هرچند که این مهم نیازمند گذشت زمان و استمرار در برگزاری نمایشگاه است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …