تشکیل فراکسیون برای حمایت از برنامه‌ها و اقدامات سازمان در حوزه صنایع‌دستی است

فراکسیون صنایع‌دستی به منظور حمایت از برنامه‌ها و اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی تشکیل می‌شود.

محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه بحث فرش و صنایع دستی با مشکلات جدی مواجه است، افزود: در این شرایط حمایت جدی نمایندگان مجلس برای توسعه صنایع دستی به ویژه معرفی و صادرات این آثار یک گام مثبت و مهم است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین اهداف تشکیل فراکسیون صنایع دستی است چراکه این هنرصنعت در ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمدزایی تاثیر بسزایی دارد.

به گفته این نماینده مجلس با تشکیل فراکسیون صنایع دستی، موضوع بودجه، تامین اعتبارات و مسائل صنایع دستی که به مجلس و دولت مربوط می‌شود، توسط مجموعه‌ای از نمایندگان مردم مورد پیگیری قرار می‌گیرد و منجر به نتایج مطلوبی می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه اعضای فراکسیون صنایع‌دستی می‌توانند بر تصمیم‌گیری و نظارت تاثیرگذار باشند، یادآور شد: یکی دیگر از اهداف تشکیل این فراکسیون حمایت از تدابیر و اقدامات سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی است، این حمایت در اقسام و اشکال مختلف صورت می‌گیرد و با تشکیل فراکسیون، شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

نماینده تبریز تاکید کرد: توسعه و احیاء صنایع دستی و استفاده از حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که ما را در تشکیل فراکسیون صنایع دستی ترغیب کرد.

وی در پایان اضافه کرد: امروز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه تشکیل این فراکسیون به طور رسمی اعلام و مورد رای‌گیری قرار می‌گیرد، تاکنون ۵۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عضویت این فراکسیون درآمده‌اند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …