تقدیر سازمان جهانی جهانگردی از تلاش های ایران در توسعه صنعت گردشگری

طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که به منظور حضور در افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری تهران به ایران سفر کرده است در نشست خبری خود در حاشیه این نمایشگاه از تلاش های ایران برای ارتقاء صنعت گردشگری تقدیر کرد و در پاسخ به این سوال که سازمان جهانی جهانگردی در ترغیب گردشگران بین المللی برای سفر به ایران و اعلام شرایط امن کشور برای سفر گردشگران خارجی گفت: ایران چشم اندازهای مثبتی در صنعت گردشگری دارد که درآینده نزدیک به آن ها دست خواهد یافت.

به گزارش ایرانگرد نیوز ؛طالب ریفاعی با تاکید بر این که اظهارات معاون اول رییس جمهور ایران و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران بسیار تاثیرگذار و تخصصی بود گفت: نخستین بار است که در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شرکت می کنم و سازمان جهانی جهانگردی نیز قول می دهد که حمایت بیشتری از ایران در رویدادهای گردشگری داشته باشد.

وی با تاکید بر این که حضور او در افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران پیام  آشکاری به گردشگران جهان برای سفر به ایران است افزود: سفر گردشگران به ایران بسیار مهم است و همکاری های دیگر در سطح کارشناسی نیز برای حمایت از صنعت گردشگری ایران ضروری است.

او با اشاره به دیدار چند ماه پیش معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی از مقر سازمان جهانی جهانگردی در اسپانیا گفت: در آن دیدار تفاهم نامه ای امضاء شد که پایه اصلی همکاری های ایران و سازمان جهانی جهانگردی است.

ریفاعی سخنان معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی در افتتاح نمایشگاه بین اللملی گردشگری تهران را تاکید دوباره بر مفاد تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: ایران تفاهم نامه خود با سازمان جهانی جهانگردی را در اولویت خود قرار داده و سازمان جهانی جهانگردی قصد دارد برای طراحی برنامه توسعه ملی گردشگری تا سال ۲۰۲۵ این کشور به ایران کمک کند تا ایران بتواند به هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۱۴۰۴ برسد.

طالب ریفاعی همچنین با اشاره به تصمیم سازمان جهانی جهانگردی برای کمک به ایران در جمع آوری آمار و اطلاعات و توسعه زیرساخت های گردشگری و آموزش منابع انسانی اعلام کرد: سازمان جهانی جهان گردی قصد دارد سفر به ایران را در بازارهای هدف گردشگری از جمله چین ترویج و تبلیغ کند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه های همکاری سازمان جهانی جهان گردی با ایران گسترده است عنوان کرد: حضور من در ایران اقدام خوبی برای نشان دادن حمایت های سازمان جهانی جهانگردی از صنعت گردشگری ایران است.

طالب ریفاعی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید، آیا تمایل به سفر دوباره به ایران دارد گفت: نه تنها قصد سفر دوباره به ایران را دارم بلکه تمام افرادی را که قصد سفر به ایران داشته باشند تشویق می کنم که هر چه زودتر به ایران سفر کنند.

ریفاعی تاکید کرد: همین جا از گردشگران می خواهم که از ایران بازدید کنند و بتوانند درک بهتری از این کشور غنی داشته باشند.

دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی با ابراز خشنودی از اینکه در نمایشگاه گردشگری تهران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بخش خصوصی احاطه شده است و این بخش با دولت رابطه خوبی دارند گفت: تصورمن از نمایشگاه گردشگری تهران بیش از آن چیزی بود که انتظار داشتم.

طالب ریفاعی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درخصوص نوسان قیمت نفت و ارتباط آن با توسعه گردشگری گفت: بستگی دارد به رویکردمان به نوسانات قیمت نفت چگونه باشد. کاهش قیمت نفت، چالش اقتصادی برای کشورهایی است که پایه اقتصادی شان بر درآمدهای نفتی استوار است و طبیعی است که نوسانات نفتی تمام فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار بدهد.

دبیر کل سازمان جهانی جهان گردی تاکید کرد: طی مذاکراتی که دیروز با رییس سازمان میراث فرهنگی ایران داشتم اعلام می کنم که ایران قادر است با چالش جدید نفتی به نحو بسیار خوبی روبرو شود و نوسان قیمت نفت فرصت بسیار خوبی برای ایران است.

وی گفت: مزیت کاهش قیمت نفت برای ایران اینست که این کشور می تواند گردشگران بیشتری را برای سفر به ایران تشویق کند و از این طریق درآمد بیشتری وارد چرخه اقتصادی کشور کند.

به گفته ریفاعی، کاهش قیمت نفت، فرصت جدیدی برای اشتغالزایی و توسعه دراختیار ایران قرار داده است.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در پایان با تاکد بر توجه به زیرساخت های گردشگری در ایران گفت: چالش جذب گردشگر در ایران متفاوت با دیگر کشورها نیست.

او گفت: فعالان صنعت گردشگری ایران نیاز به توسعه محصول گرشگری خود دارند و باید برای آن تبلیغ و بازاریابی کنند.

طالب ریفاعی با تاکید برآنکه مقاصد نوظهور با برخی کاستی ها در زیرساخت های گردشگری مواجه هستند گفت: مهمترین عنصر در ارتقای گردشگری عزم سیاسی است و زمانی که معاون اول رییس جمهور ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه گردشگری این کشور حضور پیدا می کند پیام مهمی برای گردشگران است که به این کشور سفر کنند.

ریفاعی تاکید کرد: زمانی که ریاست جمهوری در خصوص گردشگری صحبت می کند مهمترین عنصر در توسعه این صنعت در ایران است.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی بزرگترین چالش گردشگری ایران را آگاهی مردم نسبت به موضوع گردشگری خواند و گفت: صنعت گردشگری می تواند در توسعه عمومی و اشتغال نقش زیادی ایفاء کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …