ابلاغ آیین نامه ارتقای امنیت گردشگران به دستگاه های امنیتی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم با اجرای آیین نامه ارتقا امنیت گردشگران مصوبه شورای امنیت ملی، گردشگر برگشتی نداشته باشیم.

مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری در جمع خبرنگاران، با بیان این که آیین نامه ارتقا امنیت گردشگری به تمام بخش های امنیتی و انتظامی ابلاغ شده است، اظهار کرد: هماهنگی های خوبی با وزارت اطلاعات داشتیم تا کمترین مشکل را داشته باشیم. فهرست دیپورت ها اصلاح شده و خیلی امیدواریم ویزاها با کمترین مشکل نسبت به گذشته صادر شود و دیگر گردشگر برگشتی نداشته باشیم.

معاون رییس جمهور همچنین بیان کرد: گردشگران خارجی قوانین ایران را پذیرفته اند و با قاطعیت می توان گفت که ۹۹ درصد گردشگران خارجی ملاحظات ما را در ایران رعایت کرده اند.

وی سپس درباره رفع محدودیت های زیرساخت های گردشگری و کمبود مراکز اقامتی مناسب، اظهار کرد: در بخش مراکز اقامتی با محدودیت مواجهیم؛ اما تلاش می کنیم با استفاده از تسهیلات بانکی، پروژه های گردشگری نیمه تمام را تکمیل کنیم.

به گفته او، تا ۱۰ روز دیگر دو هتل بزرگ مقابل فرودگاه بین المللی امام (ره) افتتاح می شود و دو سه ماه دیگر هم یک هتل خوب را افتتاح می کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اگر می خواهیم به سند چشم انداز ۲۰ ساله گردشگری تا سال ۲۰۲۵ دست یابیم طبق محاسباتی که انجام داده ایم تا ۱۱ سال دیگر ۱۳۰ هتل چهار و پنج ستاره موجود را باید به ۴۰۰ هتل برسانیم، یعنی ۲۷۰ هتل اضافه کنیم  و هر سال ۲۰ تا ۲۵ هتل چهار و پنج ستاره بسازیم و متناسب با آن زیرساخت ها را تامین کنیم.

او همچنین با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای ساخت هتل در ایران، اظهار کرد: یک گروه از فرانسه، دو گروه از ترکیه و دو گروه از کشورهای عربی برای ساخت هتل در ایران اعلام آمادگی کرده اند و وارد توافق هایی شده ایم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …