طنین صدای موسیقی اقوام در نمایشگاه بین المللی گردشگری

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فرصتی برای شنیدن نواها و تماشای موسیقی آیینی و محلی ایران است.

ترانه های محلی و موسیقی اقوام مختلف سراسر ایران تا یکشنبه ۲۶ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران اجرا می شود.

به گزارش میراث آریا؛ محل اجرای این برنامه ها سالن ۳۸ نمایشگاه بین المللی تهران است که تا دومین روز از برگزاری این نمایشگاه با استقبال مردم مواجه شد. سالن ۳۸ ننمایشگاه گردشگری تهران شلوغ ترین بخش هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران است.

در این نمایشگاه هنرمندان سنتی استان ها و عاشیق ها به اجرا رقص های آیینی و موسیقی محلی آذربایجان، تکم خوانی، موسیقی مقامی آذربایجان، رقص خنجر ترکمن از استان گلستان و آیین کتول از سیستان و بلوچستان، موسیقی  نتی ایل الیکاتی از استان پردازند. معرفی سازهای موسیقی نواحی مختلف ایران نیز از دیگر بخش های مورد استقبال در نمایشگاه هشتم گردشگری است.

شبکه بوم گردی و مالکان خانه های تاریخی و اقامتگاه های سنتی نیز با معرفی و عرضه محصولات بومی و پوشاک سنتی و ارائه صنایع دستی و محصولات خوراکی به معرفی جاذبه های گردشگری در شبکه بوم گردی به گردشگران پرداخته اند.

غرفه استان فارس نیز با طراحی سربازان هخامنشی توانسته است نظر بازدیدکنندگان از نمایشگاه را جلب کند. بازدیدکنندگان نیز با حضور در غرفه این استان با سربازان هخامنشی عکس یادگاری می گیرند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تا این لحظه شاهد حضور معاون اول رییس جمهور، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزیر ورزش و جوانان و متخصصان و استادان دانشگاه ها در رشته گردشگری بود. این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۶ دایر است.

 

IMAGE635593704015017150

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …