دریافت هولوگرام برای ناشران دیجیتال مکانیزه شد

سرپرست گروه نشر دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعطای هولوگرام برای ناشران دیجیتال را به صورت کاملا مکانیزه میسر ساخت.

ابوالقاسم خداوردی لو روز دوشنبه افزود: هم اکنون این مرکز جزو نخستین دستگاه های اجرایی دولت به حساب می آید که در راستای الکترونیکی کردن مجوزها و اتوماسیون اداری در حال فعالیت است.

وی با اشاره به حمایت های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در زمینه اعطای مجوزها خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل در اعطای مجوزها از جمله اقدامات صورت گرفته این مرکز به منظور حمایت همه جانبه از ناشران دیجیتال است.

خداوری لو همچنین با اشاره به مکانیزه شدن اعطای مجوزها گفت: فرصت سازی برای فعالان فرهنگی و ناشرین دیجیتال، کاهش هزینه های اقتصادی و صرفه جویی در مصرف کاغذ، چابک سازی سیستم اداری و کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع در سایه مکانیزه شدن صدور مجوزها تحقق می یابد.

وی با تاکید بر اینکه با گذراندن تمامی مراحل قانونی اخذ پروانه و نمایش آن در پنل ناشرین دیجیتال صورت می گیرد، افزود: بر همین اساس ناشران می توانند به صورت مستقیم اقدام به چاپ کنند.

خداوردی لو با اشاره به اعطای هولوگرام از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزود: با بررسی و استفاده از کارشناسان مجرب توانستیم به شناسایی آسیب های موجود در فرآیند اعطای هولوگرام پرداخته و آن را اصلاح و مکانیزه کنیم.

وی گفت: اعطای هولگرام به هر اثر از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به اندازه شمارگان آن اثر خواهد بود.

در ادامه این نشست مشاور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به صدور مجوزها و پروانه انتشارها و تکثیرها، گفت: هم اکنون سیستم صدور مجوز کاربر محور شده است بدین صورت که مستقیم در یک ساختار کاملا تعاملی و بدون کاغذ، از طریق پست ارجاع می شود و نیازی به حضور فیزیکی متقاضیان نخواهد بود.

میثم زرگر وفا با اشاره به فرآیند قبلی توسط ناشرین دیجیتال افزود: قبلا به این صورت بود که متقاضی یکبار برای درخواست، یکبار برای تعهد و یکبار هم برای دریافت مجوز می آمد که هم اکنون کل این فرآیند حذف شده به طوری که سه مرحله صدور مجوز قبلی حذف شده است.

وی افزود: اکنون تمام مراحل کارگروه ، تایید مجوز، صدور مجوز، چاپ مجوز و مرحله پنجم تحویل مجوز حذف شده است.

زرگر وفا افزود: قبلا حدود دو تا سه ماه فرایند صدور مجوز زمان می برد.

وی افزود: در این پنل مجوزها صادر و به صورت آنلاین چک می شود و امکان چاپ نسخه دیجیتالی را نیز به همراه خواهد داشت.

زرگر وفا با اشاره به اینکه هم اکنون امکان جستجوی عمومی سراسر کشور را فعال کردیم، گفت: همه متقاضیان می توانند اصالت تمامی مجوز بسته های نرم افزاری را چک کنند .

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …