بزرگداشت زاون قوکاسیان در خانه سینما برگزار شد

زاون قوکاسیان

بزرگداشت زاون قوکاسیان هنرمند تازه درگذشته عصر روز یکشنبه ۱۰ اسفند در تالار سیف الله داد خانه سینما برگزار شد.

محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما درباره زاون قوکاسیان گفت: در بدرقه پیکر زاون در اصفهان دوستان متوجه شکوه آن شدند. خداوند در سوره مریم می فرماید کسانی که ایمان و عمل صالح انجام می دهند، خداوند مهرشان را در دل مردم قرار می دهد. در کلیسایی که مراسم برگزار شد، گفتند این جمعیت اولین باری است که برای تشیع در کلیسا جمع می شوند.

عسگرپور ادامه داد: شبیه زاون در سینمای ایران بسیار کم است. او یک معلم خیلی خوب بود و کمک کرد علاقه مندان وارد سینما شوند. همه معتقدند مرد بزرگی را از دست داده اند. او محقق بزرگی در حوزه سینما بود.

وی درباره چگونگی آشنایی با مرحوم قوکاسیان عنوان کرد: وقتی  زاون در تلویزیون یک کار مستند می ساخت، متوجه رفت و آمد او شدم و مبنای دوستی ما براساس مستندهای او شکل گرفت. او کودک درون فعالی داشت و هروقت به زاون فکر می کنیم، می توانیم بسیاری مسائل را مرور کنیم. یاد چنین افرادی پاک شدنی نیست و برایش طلب مغفرت می کنم.

ابراهیم مختاری رئیس انجمن مستندسازان نیز درباره قوکاسیان در ادامه گفت: در مراسم خاکسپاری زاون صحبت از برخی کارهای متنوع و نیمه کاره زاون بود. امیدوارم مدیران سینمایی اجازه تجمیع آن کارها را بدهند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …