بیمه ۴۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران کهگیلویه و بویراحمد

بیمه هنرمندان و صنعتگران

در ۱۰ ماه سال جاری ۴۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران  این سازمان بیمه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد محمود باقری گفت: در این ۱۰ ماهه، ۳۰ پروانه تولید کارگاهی صادر و هشت پروانه کارگاهی تمدید شد.

وی به نشست مشترک با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد پیرامون برگزاری دوره های آموزشی رشته های مختلف صنایع دستی اشاره داشت و اظهار کرد: در پایان این نشست تفاهم نامه ای مابین این سازمان با کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت آموزش افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی در رشته های صنایع دستی بسته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به موجب این تفاهم نامه آموزش افراد شروع شده است، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای نیز با مدیر کل فنی و حرفه ای استان در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف صنایع دستی در استان بسته شده است.

باقری با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه سال جاری ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در کمیته برنامه ریزی و اشتغال استان برای هنرمندان و صنعتگران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصویب شد، ادامه داد: تعدادی از هنرمندان و صنعتگران مشاغل خانگی و صنایع دستی به دبیر کارگروه اداره کل کار امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد جهت اعطای تسهیلات معرفی شدند.

وی تصریح کرد:  هنرمندان و صنعتگران این استان در نمایشگاه های سراسری صنایع دستی که در استان های اصفهان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و اجلاس بین المللی هنرهای ناملموس اصفهان برگزار شد، شرکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: اعطای تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) به شرکت های پشتیبان و تعاونی صنایع دستی این استان از دیگر فعالیت های این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ۱۰ ماه نخست سال جاری بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: فاز اول طرح اطلس صنایع دستی در این استان با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شده است.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …