ویژه برنامه‌های مجموعه سعدآباد به مناسبت روز درختکاری

به مناسبت روز درختکاری، شناسنامه درختان خاص باغ موزه تاریخی سعدآباد  به شکل تابلو در پای درختان نصب خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد ؛مسئول مرکز مطالعات باغ موزه سعدآباد  با اعلام خبر فوق گفت:با فرارسیدن روز درختکاری مطابق برنامه همه ساله بسیاری از نواحی این مجموعه تاریخی با توجه به نوع گونه های گیاهی که از قبل کاشته شده اند نهالکاری و بازسازی می شوند.

معصومه رضوانفر افزود: همچنین بخشی از اطلاعات مربوط به گونه های گیاهی زینتی بی نظیر مجموعه که بیشتر اطراف کاخ موزه ها پراکنده هستند به شکل تابلو، شامل نام علمی و نام فارسی و خاستگاه یا مبدا آن به نمایش در خواهد آمد.
وی توضیح داد: برنامه درختکاری در منطقه جنگلی جنب واحد مرکز مطالعات باغ موزه (جنگل جعفرآباد) ویژه دانش آموزان مدارس و بازدید کننده گان همراه با برنامه آموزش کاشت نهال و نگهداری آن صبح روز ۱۶ اسفند ماه برگزار می شود.

رضوانفر تاکید کرد: مسابقه نقاشی با موضوع درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی نیز دایر بوده و علاقه مندان میتوانند در آن شرکت کنند اسامی افراد به خصوص کودکان پس از کاشت نهال به همراه اسم درخت و سن آن در محل نصب می شود.

وی در پایان افزود: در ادامه برنامه های روز درختکاری  مراسم ویژه ای در روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه با حضور مقامات سازمان و مسئولین مجموعه سعدآباد برگزار خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …