غارعلیصدر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

غار علیصدر با ظرفیت پذیرش دو هزارو ۱۰۰ مسافر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان حمیدرضا یاری اظهارکرد: هم اکنون غارعلیصدر با آماده سازی ۳۱۷ سوییت و کلاس، آماده اسکان دو هزارو ۱۰۰ مسافر و گردشگر است.وی همچنین از افتتاح درمانگاه علیصدر و خدمات دهی در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته در این مرکز خبر داد.وی گفت: یک واحد پارکینگ در سالجاری با ظرفیت دو هزارخودرو در محوطه علیصدر راه اندازی شده است.

یاری افزود:۷۰ واحد سوییت نیز در علیصدر بازسازی و آماده پذیرش گردشگر در ایام نوروز است.مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان همچنین از افتتاح بازارچه جدید در محوطه غار خبرداد و گفت: این بازارچه با ۶۲ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی و فرهنگی سهم بسزایی در اشتغالزایی در منطقه دارد.

یاری از دو برابر شدن ظرفیت داخل غار خبر داد و گفت: با اضافه شدن مسیرهای جدید، خدمات مطلوب تری در نوروز ۹۴ به مسافران ارایه می شود.وی در ادامه از مسوولان استانی خواست با توجه به ظرفیت غار علیصدر در جذب گردشگر، زمینه ایجاد اماکن تفریحی و توریستی را در این منطقه فراهم کنند.غارعلیصدر یکی از پرجاذبه ترین اماکن توریستی و تاریخی همدان است که سالانه پذیرای ۹۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی است. لازم به ذکر است امسال تمهیداتی در علیصدر برای مسافران اندیشیده شده که آماده‌باش درمانگاه علیصدر، احداث پارکینگ ۶ هکتاری با ظرفیت ۲ هزار خودرو، بازسازی ۷۰ سوئیت اقامتی، افزایش ظرفیت غار به دو برابر با ایجاد مسیر جدید و ایجاد بازارچه‌ با ۶۲ غرفه از جمله این تمهیدات است.

در خصوص طرح‌های ویژه امنیتی نوروز به منظور کاهش جرم و ایجاد امنیت مسافران نیز ۵۴ ایستگاه پلیس در ورودی و خروجی شهر‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی، مسکونی و تجاری ایجاد خواهد شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …