افزایش ۵۰ درصدی امکانات نظارتی در نوروز

امکانات خدماتی و پذیرایی برای نوروز ۹۴ به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد و امکانات نظارتی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۴ که صبح امروز ۲۵ اسفند در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: با گذشت حدود یک سال از مصوبه دولت تدبیر و امید در زمینه تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر، امروز با تدابیری که اتخاذ شده است، همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمانها متولی سفر، آماده خدمتگزاری به مسافران نوروزی هستند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در ایام نوروز، بزرگترین موج سفرهای داخلی رقم می‌خورد، یادآور شد: اعضای ستاد گردهم آمدند تا در چارچوب یک برنامه مدون، منسجم و مشخص  و با هدف خدمتگزاری بیشتر به مردم، نوروزی کم حادثه را تجربه کنیم.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، هماهنگی و وحدت که بین اعضای ستاد در مرکز استانها و شهرستانها وجود دارد در حد بسیار بالا و قابل قبولی است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه ستادهای استانی فعالیت خود را از سه ماه قبل برنامه ریزی و آغاز کرده اند، اضافه کرد: ۴۳۰ ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستانها فعال هستند.

وی با اشاره به افزایش امکانات پذیرایی، خدماتی و اقامتی و برنامه ریزی نظارتی دقیق بر این اماکن، ابراز امیدواری کرد، نوروز ۹۴ کارنامه قابل قبولی در جهت خدمتگزاری به مردم حاصل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین از تلاش و هماهنگی سازمانهای عضو ستاد اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هلال احمر، سازمان صدا و سیما، وزارت دادگستری، نیروی انتظامی و پلیس راهور تقدیر کرد.
معاون رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم این ستاد بعد از ایام نوروز در تمامی تعطیلات این هماهنگی را به منظور ارائه خدمات به مسافران داشته باشند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …