خانه های جنگلی جذاب

 

از افسانه های کودکانه گرفته تا فیلم های ترسناک، خانه های جنگلی از زمان های گذشته، الهام بخش قصه ها بوده اند. در اینجا ۱۰ نمونه از خانه های جنگلی را به شما معرفی می کنیم که برای ساکنان آن، فضایی دنج و آرام و به دور از استرس های زندگی شهری را به ارمغان می آوردند.

خانه Espinar

www.ROZANEHONLINE.com

خانه Espinar، توسط یک معمار اسپانیایی طراحی شده است. این خانه کلاسیک در جنگل قرار دارد و دارای امکانات مدرن و البته مقرون به صرفه می باشد. این خانه دارای آشپزخانه، ناهارخوری، اتاق نشیمن، چهار اتاق خواب، باغی در پشت بام و گلخانه می باشد (که باعث می شود در زمستان درجه حرارت مناسبی را داشته باشد). کابل های فولادی نیز به نما چسبیده است و در نهایت یک دیوار سبز وجود دارد که گیاهان بر روی این دیوار رشد کرده اند.

گروه سرگرمی ROZANEH     روزنه آنلاین

در ساخت این خانه تلاش شده است تا هزینه های ساخت و ساز کم باشد؛ خانه Espinar با استفاده از مواد ارزان قیمت بنا شده و در واقع نمای آن از پلی کربنات شفاف و دیوارهای داخلی از نئوپان ساخته شده است.

 

گروه سرگرمی ROZANEH     www.ROZANEHONLINE.com

خانه برج مانند (Tower House)

گروه سرگرمی روزنه

در شمال ایالات نیویورک، Tower House توسط استودیوی معماری محلی +GLUCK طراحی شده است، این خانه برای تعطیلات آخر هفته یک خانواده، با نمایی شیشه ای و طراحی بسیار غیر معمول ساخته شده است. این خانه شامل چهار طبقه می شود که طبقه بالا برای اقامت خانوادگی در نظر گرفته شده است و به صورت افقی در بالای ساختار برج اصلی قرار دارد.

گروه سرگرمی ROZANEH     گروه سرگرمی روزنه

طراح این خانه مسئله بسیار جالبی را در مورد ساختار خانه درختی اش می گوید: طراحی غیر معمول این خانه به کاهش مصرف انرژی آن کمک می کند، با قرار گرفتن مناطق مرطوب این خانه از قبیل حمام، اتاق رختشویی و آشپزخانه در فضایی جداگانه، یک هسته مرکزی عایق به وجود آمده است که طراح آن ادعا می کند تا ۴۹ درصد در کاهش مصرف انرژی تاثیر دارد. همچنین در آب و هوای سرد، در قسمت جنوبی یک راه پله شیشه ای وجود دارد که هوای گرم را به بالا هدایت می کند.

 

گروه سرگرمی روزنه     www.ROZANEHONLINE.com

چادر درختی Luminair

www.ROZANEHONLINE.com

با این ادعا که برپا کردن چادر بر روی زمین مشکلات خاص خودش را دارد و تماس با زمین به طور بالقوه سرد و مرطوب می باشد، چندین شرکت در حال حاضر چادرهایی را ارائه می دهند که بالاتر از سطح زمین در جنگل قرار می گیرند. چادر درختی Luminair نمونه ای از این چادرها است و دارای طراحی خوبی می باشد.

چادر درختی Luminair قادر به جای دادن دو بزرگسال می باشد و قابلیت پشتیبانی از دو نیمکت جانبی تاشو که به تخت های یک نفره تبدیل می شوند را نیز دارد. همچنین شامل مخزن و پمپ آب، پک باتری و شارژر خورشیدی و یک اجاق گاز با سوخت زیستی می باشد.

خانه سیاه جادویی در جنگل

گروه سرگرمی ROZANEH

خانه سیاه جادویی در کناره یکی از جنگل های بوداپست واقع شده و توسط گروه معماری T2.a طراحی شده است. این سازه پیش ساخته در مدت دو روز سرهم شده و در کل تا اجرای طرح ها و برنامه های دیجیتال آن یک هفته سپری شده است.

گروه سرگرمی روزنه     گروه سرگرمی ROZANEH

مانند خانه Espinar، این خانه نیز به سختی به پایان رسید و قسمت های غشایی آن که در بیرون این خانه اضافه شده است نسبت به اشعه فرابنفش مقاوم می باشد. این غشا ضد آب بوده و از عناصر خانه و البته ساکنان آن محافظت می کند.

خانه ای که درختی از وسط آن می گذرد

گروه سرگرمی ROZANEH

این خانه در میان جنگلی در قزاقستان واقع می باشد و توسط معمار و طراحی با نام Masov Aibek طراحی شده است.

www.ROZANEHONLINE.com     گروه سرگرمی ROZANEH

این خانه غیر معمول در منطقه ای منحصربفرد در کوه که اطراف شهری از آلماتی می باشد قرار گرفته است و شامل ساختاری ساده و متشکل از یک استوانه شیشه ای می شود و در چهار طبقه طراحی شده که طبقات از طریق یک راه پله مارپیچی قابل دسترس می باشند. ویژگی اصلی این خانه، درختی است که به طور مستقیم در مرکز آن قرار دارد.

www.ROZANEHONLINE.com     http://www.rozanehonline.com

Tree Snake Houses

www.ROZANEHONLINE.com

Tree Snake Houses توسط استودیوی معماری و طراحی RA طراحی شده است. یک جفت از این واحدهای مشابه در پارک Pedras Salgadas Spa and Nature در کشور پرتقال نصب شده است.

www.ROZANEHONLINE.com     گروه سرگرمی ROZANEH

این خانه درختی عمدتا از مواد طبیعی و چوب ساخته شده است. در ابتدا دو نمونه از این خانه ماری-شکل در خارج از محل اسکان ساخته شدند و سپس توسط کامیون به مکان نصب منتقل گشتند. ورودی هر دو خانه به یک پل چوبی-مانند در امتداد زمین متصل می گردد. هسته مرکزی خانه توسط سه تیر فولادی نگه دارنده که تقریبا به شکل سه پایه در آمده، نگه داشته شده است که عوارض کمی بر روی زمین دارد. عناصر چوبی این واحدها نیز در ترکیب یکپارچه بودن آن ها با محیط اطراف کمک می نماید.

www.ROZANEHONLINE.com     گروه سرگرمی ROZANEH

در داخل این فضا، آشپزخانه، حمام، نشیمن و تخت دو نفره وجود دارد. پانل های خورشیدی، چراغ های LED و سیستم فاضلاب در آن بکار رفته است.

هتل حبابی شکل

روزنه آنلاین

اگر به دنبال این هستید که بودن در طبیعت را به طور کامل احساس کنید، این هتل حبابی شفاف گزینه مناسبی می باشد. هتل حبابی شکل توسط هتل Attrap�R�ves در فرانسه به منظور فراهم نمودن یک تجربه خواب به یادماندنی به مشتریان ارائه می شود.

گروه سرگرمی ROZANEH     www.ROZANEHONLINE.com

این حباب به قطر ۴ متر (۱۳ فوت) و ارتفاع سقف آن ۳ متر (۱۰ فوت) می باشد، پس قطعا برای ایستادن در آن به اندازه کافی بزرگ می باشد. یک سیستم دمنده، فضا را به شکل حباب نگه می دارد و تضمین می کند که هوا در آن بازیافت شود. این حباب دارای تخت خواب، میز و صندلی و مبلمان است، بعلاوه دارای برق، سینک و حمام هم می باشد.

www.ROZANEHONLINE.com     روزنه آنلاین

کابین Sneeoosh

روزنه آنلاین

این خانه جذاب در ایالت واشنگتن توسط شرکت معماری Zeroplus در خط ساحلی یک خلیج کوچک محلی واقع شده است.

گروه سرگرمی روزنه     گروه سرگرمی ROZANEH

برای اینکه در ایجاد این کابین در جنگل به محیط زیست آسیبی وارد نشود، گروه معماری Zeroplus به منظور بالا بردن این کابین از سطح زمین به جای هشت صفحه بتنی از یک پایه بتنی استاندارد استفاده کرده اند. علاوه بر این، درختان صنوبر محلی و سرو در اطراف محوطه این ساختمان دست نخورده باقی مانده اند.

گروه سرگرمی روزنه     روزنه آنلاین

خانه ای مفهومی همانند لانه پرندگان

www.ROZANEHONLINE.com

طراحی خانه شبیه به لانه پرندگان توسط آنتونی گیبون انجام شده است. به عنوان یک ایده بلند پروازانه و غیر معمول، این فضاها مانند چند غلاف کپسول مانند برای زندگی است که با استفاده از روش های مهار بندی غیرمخرب به درختان متصل می شود.

گروه سرگرمی ROZANEH     www.ROZANEHONLINE.com

این مکان در عین حال بزرگ و مجلل است (و احتمالا عملی) و اتاق ها برای جای دادن شش فرد سبک با وسایلی از قبیل اجاق گاز هیزمی و مبلمان مناسب می باشد.

روزنه آنلاین     گروه سرگرمی ROZANEH

Kulturinsel Einsiedel

 

گروه سرگرمی روزنه

Kulturinsel Einsiedel (یا جزیره فرهنگ) یک مجموعه پارک سرگرم کننده در میان جنگل های واقع در مرز بین لهستان و آلمان است. این پارک ابتدا به عنوان یک مزرعه بود و بعدها گسترش یافت و مساحت آن ۵ هکتار می باشد. برای دسترسی به یکی از هتل های خانه درختی آن باید از پل های طنابی و تونل های زیرزمینی عبور کرد.

گروه سرگرمی روزنه     www.ROZANEHONLINE.com

هر خانه درختی در این پارک دارای مدلی متفاوت است و بودن در هر کدام از آن ها یک تجربه واقعا منحصر بفرد است.

http://www.rozanehonline.com     گروه سرگرمی روزنه

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …