برپایی جشنواره نقاشی با موضوع مهربانی با طبیعت

نخستین جشنواره نقاشی با موضوع مهربانی با طبیعت برگزار می شود

.

این رویداد هنری به همت فرهنگسرای ابن سینا، شهرداری و آموزش و پرورش منطقه 2، و برخی تشکل های غیر دولتی از 25فروردین جاری درسطح مدارس ابتدائی تهران برگزار می شود.

در راستای تنویر افکار عمومی درباره یوزپلنگ ایرانی و ارتقای آشنایی عموم با این گونه، و نیز ضرورت حفاظت از آن ها، که به رغم تلاشهای حفاظتی انجام شده، به دلیل شکار بی رویه توسط انسان در ایران در دهه حاضر این حیوان را در پرمخاطره آمیز ترین دوران خود از لحاظ جمعیت قرار داده است.

با همت شهرداری و آموزش و پرورش منطقه دو ونیز فرهنگسرای ابن سینا، انجمن یوزپلنگ ایرانی، پرو ژه حفاظت از یوز پلنگ آسیایی، صندوق حفاظت از یوز پلنگ ccf و برخی دیگر از تشکل های غیر دولتی، نخستین جشنواره نقاشی مهربانی با طبیعت یوزپلنگ ایرانی، در سطح مدارس تهران از دوشنبه 25 فروردین ماه آغاز و تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

دعوت از محیط بانان یوز پلنگ ایرانی، و نیز حضوربرخی چهره های فرهنگی هنری و ورزشی، بر پایی نمایشگاهی از آثار منتخب، و اهداء جایزه و تقدیرنامه به نفرات برگزیده از برنامه های تدارک دیده شده مراسم اختتامیه این جشنواره که در هفته اول خرداد ماه برگزار خواهد شد،می باشد.

** آثار استادان خط نستعلیق روی دیوار رفت

نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان «اساتید معاصر خط نستعلیق» در گالری ساربان روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه شامل 31 اثر از 14 استاد خوشنویسی است که در ابعاد مختلف به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه آثاری از غلامحسین امیرخانی،محمد سلحشور، علی شیرازی،جواد بختیاری،امیر احمد فلسفی،الهه خاتمی،مهدی فلاح،حمید عجمی،رسول مرادی،حسین غلامی،محمد علی سبزه کار،اکبر صابونچی راد ، رضا رینه ای و رضا زدوار پیش روی علاقه مندان قرار گرفته است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار تا 4 اردیبهشت ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه کنند.

** مستند تنبور به نیمه راه رسید

فیلمبرداری فیلم مستند تنبور با روایت اساتید تنبور نواز، مقام شناس و تنبورساز راه خود را به نیمه رساند.

این مستند که چندی پیش به تهیه کنندگی و کارگردانی سیاوش ابراهیم زاده براساس تحقیق و پژوهش فرید الهامی درباره ساختار، مقام ها و ریشه ساز تنبور آغاز شده بود؛ با فیلمبرداری از روایت اساتید تنبورنواز در مناطق صحنه کرمانشاه، لکستان، کرند و اسلام آباد غرب و گهواره به نیمه رسید.

سیدحسن خان بیگی، شریف صحرایی، سید خان بیگی از جمله اساتید منطقه لکستان، شکرعلی آزادی، احمد ذوالنوری، سید قدمیار حسینی، سید فخرالدین قزوینه، سعید ذوالنوری نصرت حسن آبادی نیز از اساتید صحنه در کرمانشاه و فریدون کمالی و دنیا کمالی از هنرمندان تنبورنواز کرند اسلام آباد غرب و همچنین طاهر یارویسی و فرجی از دیگر اساتید تنبور نواز در مناطق گهواره هستند که در مقابل دوربین مستند تنبور قرار گرفتند.

فیلمبرداری فیلم مستند تنبور توسط علی خدایی، داریوش ابراهیم زاده و محسن قنداق ساز انجام می پذیرد و بخش هایی از این مستند در تهران نیز فیلمبرداری شده است.

کار فیلمبرداری این مستند در استان های آذربایجان، لرستان، همدان و سلیمانیه عراق ادامه دارد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …