یکصد گردشگر خارجی از آثار تاریخی شوش دیدن کردند

این گردشگران که از کشورهای آلمان ، هلند ، سوئیس ، ژاپن ، ایتالیا ، اتریش ، اسپانیا و تایوان به ایران سفر کرده اند روز یکشنبه در سفری یکروزه از آثار تاریخی ، باستانی و زیارتی شوش دیدن کردند.

گردشگران مزبور از گنجینه های میراث فرهنگی شوش باغ موزه، آثار تاریخی آپادانا، کاخ داریوش، معبد چغازنبیل، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش و آستان دانیال نبی(ع) دیدن و با توضیح راهنمایان با ویژگی های تاریخی این منطقه آشنا شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش روز یکشنبه سفر گرشگران خارجی به این شهرستان را طی سال گذشته قابل توجه دانست و گفت: افزون بر 10 هزار گردشگر از کشورهای مختلف جهان طی سال گذشته به شوش سفر کردند.

ˈرضا چنانیˈ افزود: این گردشگران از 30 کشور از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی به شهرستان شوش سفر کردند.

وی افزود: در میان علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران باستان گردشگرانی از کشورهای استرالیا، هند، پاکستان، ترکیه، تایوان، برزیل، نیوزیلند و کوبا نیز دیده می شود.

چنانی حضور گردشگران و جهانگردان در شهر باستانی شوش را فرصتی برای معرفی تمدن و تاریخ سرزمین کهن ایران به جهان دانست و افزود: برخی جهانگردان برای چندمین بار است که جهت بازدید از آثار باستانی ایران به شوش سفر می کنند.

شهر باستانی شوش یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت عیلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

معبد چغازنبیل که توسط پادشاه بزرگ عیلام باستان ساخته شده از دیگر جاذبه های باستانی شوش می باشد که گردشگران از آن دیدن می کنند.

زیگورات چغازنبیل در 45 کیلومتری جنوب شهر شوش در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه واقع است.

این بنای خشتی گلی در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …