ساماندهي محوطه هاي تاريخي و فرهنگي شهرستان تاكستان

ImageHandler.ashx

در ديدار مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با فرماندار و شوراي شهر تاكستان بر ضرورت ساماندهي محوطه‌هاي باستاني، تاريخي و فرهنگي و پروژه‌هاي ميراث فرهنگي اين شهرستان تاكيد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی قزوین حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با تقدير از تلاش ستاد اجرايي خدمات سفر اين شهرستان در ايام نوروز 93 گفت: شهرستان تاكستان از جمله شهرستان‌هاي صنعتي،‌ كشاورزي استان است و ابعاد باستاني،‌ فرهنگي و تاريخي خاص خود را دارد كه بايد با ساماندهي و مديريت منسجم به بهره‌برداري مطلوب برسد.

قاسمي با اشاره به محوطه‌هاي تاريخي اين شهرستان افزود: قابليت‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تاكستان به گونه‌اي مي‌باشد كه مي‌تواند به توسعه و رونق گردشگري انجاميده و اين شهرستان را از مزاياي اقتصادي آن منتفع کند.

وي ساماندهي محوطه تاريخي خله كوه را از اولويت‌هاي ميراث فرهنگي در سال جديد در اين شهرستان خواند و گفت: در سال 93 ساماندهي محوطه باستاني، تاريخي خله كوه از اقدامات اولويت‌دار اين سازمان است كه اميدواريم با همكاري مسئولين و همراهي مردم خوب اين شهرستان زمينه را براي ساماندهي و معرفي اين محوطه جهت جذب گردشگري فراهم کنیم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين تكميل هتل چهار ستاره شهر تاكستان را گامي مهم در توسعه گردشگري و افزايش ميزان ماندگاري مسافران در اين شهر دانست و تصريح كرد: شهرستان تاكستان با تنوع تاريخ، فرهنگ، طبيعت و آداب و رسوم خاصي كه دارد مي‌تواند به مكاني جذاب براي گردشگران تبديل شود و ايجاد تاسيسات گردشگري مناسب نيز در رشد و توسعه اين صنعت نقش موثري خواهد داشت.

قاسمي اظهار داشت: راه اندازي كمپ گردشگري تاكستان مي‌تواند به ارتقاء سطح گردشگري كمك نموده و با ايجاد تاسيسات گردشگري مناسب با توجه به موقعيت جغرافيايي و توانايي‌هاي اين شهرستان در گردشگري كشاورزي از محورهاي جذاب براي مسافران باشد.

اين مقام مسئول باغات انگور اين شهرستان را يكي از پتانسيل‌هاي گردشگري خواند و افزود: يكي از مزاياي اين شهرستان داشتن باغات انگور است كه مي‌تواند با تنوع انواع انگوري كه در آن كشت مي گردد و فراورده‌هاي اين ميوه (كشمش، شيره، سركه) جايگاه گردشگري مناسبي براي گردشگران باشد كه بتوانند از نزديك با كشت، جمع‌آوري، توليد فراورده‌هاي آن آشنا شوند.

اكبري فرماندار شهرستان تاكستان با اشاره به توانمنديهاي گردشگري اين شهرستان گفت: با احياي مواريث تاريخي و فرهنگي و پتانسيل‌هاي گردشگري تاكستان مي‌توانيم گردشگران بسياري را جذب نموده و با آگاهي و آشنا سازي مردم نسبت به پيشينه غني و ارزشمند منطقه حس همكاري و همراهي را ايجاد و از مزاياي آن بهره‌مند شويم.

اكبري با تاكيد بر همراهي مردم در ارتقاي صنعت گردشگري يادآور شد: همدلي مردم مي‌تواند در معرفي،‌حفظ و احياي اين مواريث كمك شاياني به دستگاه‌هاي اجرايي نموده كه ميزبان خوبي براي گردشگران باشند.

شايان ذكر است: اين نشست با حضور مدير كل ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، فرماندار، رئيس و اعضاي شوراي شهر و جمعي از مسئولين شهرستان تاكستان در دفتر شوراي شهر تاكستان برگزار شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …