سوله های سبلان تماشاخانه می شوند

مسجد جامعی در برنامه گشت تهران گفت:

سوله های سبلان تماشاخانه می شوند

 

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران در برنامه کشف تهران از چند سوله که جزو زندان قصر به شمار می آمد بازدید کردو گفت: «این سوله ها به زودی تبدیل به مجموعه فرهنگی مانند تماشاخانه ایرانشهر می شود.»

بازدید امروز مسجد جامعی از منطقه 7 تهران بود و در این بازدید شهردار منطقه 7 و رییس میراث فرهنگی تهران نیز حضور داشتند.

سوله‌ها تماشاخانه می‎شوند
مسجد جامعی از چند سوله که پیش از این جزو زندان قصر محسوب می شد بازدید کرد. این سوله ها جزو املاک شهرداری محسوب و در حال حاضر به عنوان انبار استفاده می شود.

به گفته مسجد جامعی این سوله ها قابلیت تبدیل شدن به فضای فرهنگی و اجتماعی را دارند و می توانند فضاهای خوبی را برای مردم منطقه در مجاورت مجموعه باغ موزه قصر به وجود بیاورند.

او  مبنی بر این که چرا قبلاً این سوله ها به همراه باغ موزه قصر ساماندهی نشدند گفت: «متاسفانه این اتفاقی است که در گذشته نیفتاده و امیدواریم از امروز ساماندهی و تغییر کاربری این سوله ها آغاز شود.»

رضا نگهبان شهردار منطقه 7 تهران نیز اعلام کرد: «این زمین ملک شهرداری منطقه 7 است و در دستور اعلام دستورالعمل کتبی ساماندهی این فضاها آغاز خواهد شد.»
بیمارستان ارتش مرمت می‎شود
بیمارستان ارتش در خیابان طالقانی از دیگر فضاهایی بود که مسجدجامعی از آن بازدید کرد.او به دیدار بیماران ارتشی رفته و از آنها عیادت کرد.

رییس شورای شهر تهران همچنین خواستار نوشته شدن تفاهنامه‌ای میان مسئولان بیمارستان ارتش و اداره میراث فرهنگی تهران شد و اعلام کرد: «با نوشته شدن این تفاهنامه بنای قدیمی واقع در بیمارستان ارتش حفظ می شود.»

بنای واقع در بیمارستان ارتش یکی از بناهای دوره قاجاریه به شمار می رود و فضای سبز آن از جمله توقف‎گاههای تهران محسوب می شود.
کمک رسانی به کلیسای حضرت مریم

کلیسای حضرت مریم واقع در خیابان اجاره‎دار یکی دیگر از مراکز مورد بازدید رییس شورای شهر تهران بود اسقف آشوریان و نماینده کلیساهای آشوری شرق تهران نیز در این بازدید حضور داشت.

این نماینده آشوری خواستار کمک مسئولان برای ساماندهی، مرمت و حفظ کلیساهای آشوری شد.

مسجد جامعی قول داد که در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و کلیساهای آشوری حفظ شود.

کلیسای حضرت مریم بیش از 40 سال قدمت داشته و یکی از کلیساهای مهم آشوری‎های تهران محسوب می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …