استفاده از سرمایه اجتماعی برای حفاظت از آثار تاریخی

استفاده از سرمایه اجتماعی برای حفاظت از آثار تاریخی

معاون میراث فرهنگی کشور در مراسم روز جهانی بناها و محوطه‌ها گفت: باید از سرمایه اجتماعی برای حفاظت از آثار تاریخی بهره بگیریم.

به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی سازمان در مراسم روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی که بعداز ظهر امروز(جمعه) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولین شهری و سازمان میراث فرهنگی در موزه نقاشی پشت شیشه برگزار شد، گفت: امسال به مناسبت صدمین سالروز آغاز جنگ جهانی اول، شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها(ایکوموس) روز 18 آوریل(29 فروردین) مصادف با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی را روز یادبودها نامگذاری کرده است.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: شعار ایکوموس امسال به حفاظت و مرمت آثار تاریخی، تلاش‌های فراگیر و همکاری‌های اجتماعی برای حفاظت از آثار و توجه به اقداماتی در راستای کاهش تخریب‌ بناهای تاریخی توجه داشت.

طالبیان ادامه داد: جریان نمادینی که امروز در خانه سپهدار تنکابنی برگزار شد به ما یادآوری می‌کند که واقعیت‌هایی در دنیای امروز وجود دارد و آن بی‌مهری نسبت به برخی آثار تاریخی است.

وی تصریح کرد: ما باید از سرمایه اجتماعی مردم برای حفاظت و حراست از آثار و بناهای تاریخی بهره ببریم چراکه جریان‌های اجتماعی در این رابطه بسیار مهم است.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی و اهداف معاونت میراث فرهنگی یادآور شد: تعامل با دستگاه‌های مختلف و کمک گرفتن از مردم برای رسیدن به موفقیت در مسیر حفاظت از آثار تاریخی رویکرد ماست.

طالبیان در پایان گفت: خوشبختانه بسیاری از دستگاهها و گروههای اجتماعی برای کمک به ما در پاسداری از بناها و آثار تاریخی اعلام آمادگی کرده اند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …