محبوب‎ترین صفحه اجتماعی گردشگری باتجربه‎ جذب ۲ میلیون طرفدار

پرونده بازریابی گردشگری

محبوب‎ترین صفحه اجتماعی گردشگری باتجربه‎ جذب ۲ میلیون طرفدار

IMAGE635042231825622452

صفحه Facebook.com/seeaustralia با جذب بیش از ۲ میلیون طرفدار، مدعی شده است محبوب‎ترین صفحه گردشگری دنیاست.

مقامات بازاریابی گردشگری استرالیا اخیرا مدعی شده‎اند که صفحه ” توریسم استرالیا” درفیس بوک،محبوب‎ترین صفحه گردشگری دنیاست و مقامات گردشگری کشور متعهد شده‎اندبا توجه به موفقیت این صفحه درجذب بیش از دو میلیون هوادار، بیش از پیش دراین زمینه سرمایه گذاری کنند.

این ادعا پس ازآن مطرح شد که صفحه  Facebook.com/seeaustralia پس از نمایش فیلم کوتاهی که روز اول سال نو میلادی به نمایش درآمد، بیش از ۲ میلیون طرفدار بخود جذب کرد.

“نیک بیکر “مدیر کل اجرایی دربخش بازاریابی گردشگری استرالیا درهمین زمینه گفت:« تنها سه روز پس از نمایش فیلم کوتاه” روز اول سال نو ” که نمایشی از برگزاری جشن سال نو توسط هزاران نفر در سیدنی بود، ۸۵ هزار نفر دراین صفحه ودرباره این فیلم دیدگاه‎های خود را نوشتند. ”

او  افزود:«گزارش‎ها و محاسبات آماری نشان می‎دهد که حدود ۳۰ درصد از بودجه کل بازاریابی این گروه گردشگری در این بخش هزینه می‎شود اما امسال با توجه به این تاثیر بالای شبکه‎های اجتماعی انتظار میرود که  سرمایه‎گذاری دراین بخش به طور  کاملا چشمگیری به بالاترین میزان افزایش یابد.»

تبلیغات گردشگری در رسانه های اجتماعی
بیکر می‎گوید:«چه بهتر آن که همیشه مردم دیگر درباره موفقیت و خوبی شما بگویند. بنابراین ما هم قصد داریم تمام مسافران در گفتگوهای آنلاین خود با دیگر مسافران آن لاین که با رشد فزاینده‎ای جریان دارد، درباره ما بگویند. این گفتگوها به مراتب ارزشمند‎تر وموثر تر است زیرا مردم مسائل را بسیار بی طرفانه‎تر می‎بینند.»

حدود ۷۰ درصد از بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری سالانه استرالیا در بخش بازاریابی سرمایه‎گذاری می‎شود. افزایش هزینه‎ها در بخش رسانه‎های اجتماعی تنها منحصر به فیس بوک نخواهد شد بلکه این سرمایه گذاری‎ها شامل تمام وب سایت‎های محبوب و پرطرفداری می‎شود که حاوی دیدگاه ها و منعکس کننده نظر مردم نیز هستند.

به گفته بیکر صفحه گردشگری استرالیا در فیس بوک درعین حال با توجه به لینک‎هایی که به وب سایت یا صفحات ویژه جاذبه‎های گردشگری کشور دارد، به عنوان یک ابزار برنامه ریزی نیز عمل می‎کند. زیرا این صفحه لینک‎هایی به تمام صفحات وب درباره جاذبه‎های گردشگری استرالیا دارد. صفحاتی که مردم از طریق آن سایت‎ها آن مکان‌ها را به یکدیگر معرفی یا توصیه کرده‎اند .

صفحه توریسم استرالیا همچنین به طور پیگیر و دقیق تمام رسانه‎های اجتماعی و سایت‎ها را مونیتور می‎کند تا کاملا بررسی کند مردم درباره انواع جاذبه‎های گردشگری این کشور و تجربه‎های خود از سفر به این مکان‎ها چه می‎گویند.

بیکر می‎گوید:« هررسانه اجتماعی دارای ویژگی‎هایی است که می‎تواند همانند یک اهرام قدرت عمل کند. دراین سایت‌ها راه‎های تازه‎ای برای آشنایی با ارزش‎ها و خواسته‎های مشتریان بدست می‎آید. به عنوان مثال بخش “نتیجه سفر” در صفحه جایی است که هرگردشگر و مسافری که استرالیا را ترک کرده چه دوباره به آن جا برگشته باشد یا خیر دیدگاه خود را در آنجا می‎نویسد. دراین بخش ما تمامی آن چه را که مسافران و گردشگران دروبلاگ‎ها یا سایت‎های مختلف گردشگری،با یکدیگر درباره سفر خود به استرالیا نوشته و به طور‎کلی هر نوع دیدگاهی را که  در باره ما با هم رد و بدل می‎کنند، به دقت یافته و بررسی می‎کنیم.

درهرحال او هشدار داد که رسانه‎های اجتماعی نباید سبب شود که بر فعالیت‎ها و پیام‏ها و برنامه‎های بازاریابی فشار وارد شود. زیرا دیدگاه مردم به سرعت تغییر پذیر است و آنچه که اکنون جالب است ممکن است جذابیت خود را از دست بدهد. درواقع نباید تصور کنیم که این یک گوی طلایی است که همیشه به هدف می‎خورد . بلکه باید توجه کردکه رسانه‌های اجتماعی بیشتر ابزاری است برای درک سلیقه و گرایش مردم اما مستلزم کار زیاد و سخت و درک بسیار بالا نسبت به دیدگاه مردم و تمام چیزهایی است که برایشان جذابیت دارد.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …