مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس؛ سعدی شاعر همه دوران و همه انسان هاست

ImageHandler.ashx

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: بزرگداشت سعدی ، بزرگداشت خرد و دانش و انسان دوستی است . سعدی شاعر همه دوران و همه انسان هاست. سعدی شاعر حکمت و دین و عشق است . زبانش دلنشین ، حکمتش متعالی و نگاهش عمیق و دقیق است.

امیری، دبیر اجرایی بزرگداشت یادروز سعدی ضمن بیان این مطلب گفت: مراسم افتتاحیه یادروز سعدی در ساعت 20 یکشنبه 31 فروردین ماه در جوار آرامگاه شیخ بزرگوار با حضور مسئولان کشوری و استانی و نیز سعدی پژوهان ، سعدی دوستان ، هنرمندان و نویسندگان برگزار خواهد شد . در این مراسم علاوه بر سخنرانی های علمی و فرهنگی ، گروه موسیقی بامداد با همراهی استاد درخشانی و خوانندگی محمد معتمدی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی افزود : نشست علمی یادروز سعدی توسط مرکز سعدی شناسی در ساعت 9 صبح روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد و در ساعت 8 صبح همین روز آرامگاه شیخ ، گلباران می شود و سعدی بزرگوار به رایگان میزبان دوستدارانش خواهد بود.

امیری در ادامه بیان کرد : برگزاری نمایشگاه تصویرسازی آثار سعدی در محل حوض ماهی سعدیه ، برگزاری شب شعر سعدی با حضور ستاد برگزاری شعر فجر در ساعت 20:00 روز دوشنبه در آرامگاه سعدیه ، برگزاری مسابقه گلستان خوانی و غزل خوانی سعدی در محل آرامگاه ، اهداء هدیه به برگزیدگان گلستان خوانی نواحی آموزش و پرورش ، اجرای نمایشنامه « سمن پویان » به کارگردانی خانم اکبرزاده از 1 تا 3 اردیبهشت ماه در تالار خورشید ، نمایش 4 فیلم انیمیشن با نام « حکایت های سعدی » به کارگردانی سروش خادمی در روز چهارشنبه سوم اردیبشهت در تالار حافظ ، ویژه برنامه های صدا و سیمای استان فارس در مورد سعدی در روزهای 31 فروردین تا دوم اردیبهشت و چاپ و انتشار دفتر هفدهم سعدی شناسی از دیگر برنامه های یادروز سعدی است.

قابل ذکر است که ستاد برگزاری مراسم یادروز متشکل از استانداری فارس ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ، مرکز سعدی شناسی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بنیاد فارس شناسی ، صدا و سیمای مرکز فارس ، شهرداری شیراز و مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس است .

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …