امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی(ره)

ImageHandler.ashx

به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عصر امروز (چهارشنبه 3 اردیبهشت) تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و در راستای استفاده از ظرفیت‌های هنری صنایع‌دستی برای رشد و توسعه قابلیت‌های فنی و خوداشتغالی و اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شد.

اتخاذ تدابیر لازم به منظور هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، تحقیقی و تبلیغی حوزه صنایع‌دستی و گردشگری، به وجود آوردن بستر لازم برای همکاری در زمینه آموزش‌های عمومی کوتاه مدت، آموزش متوسطه و عالی، همکاری در زمینه توسعه و ترویج صنایع‌دستی با بازاریابی داخلی و خارجی محصولات، همکاری در زمینه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، بسته‌بندی، حفظ و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و تشکیل کارگروه مشترک به منظور تهیه و تدوین فعالیت‌های تولیدی فرهنگی و هنری در حوزه صنایع‌دستی، از مهمترین زمینه‌های همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است، تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب 12 بند و تعهدات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در قالب 13 بند در این تفاهم‌نامه تشریح شده است.

یادآور می‌شود، جلسه کمیته ارزیابی و پیگیری اجرای مفاد این تفاهم‌نامه با حضور نمایند‌گانی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد امام خمینی(ره) هر سه ماه یکبار به صورت منظم تشکیل خواهد شد.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …