امکان بازدید از مجموعه کاخ مروارید در هفته میراث‌فرهنگی

ImageHandler.ashx

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از اجرای مرمت‌های اضطراری در مجموعه کاخ مروارید خبر داد و گفت: در طول هفته میراث فرهنگی بازدید از کاخ مروارید برای عموم مردم امکانپذیر است.

ابوالفضل عبیدی افزود: تغییر و تحول اشیا فرهنگی داخل کاخ مروارید اولین اقدامی بود که پس از بازپس‌گیری این مجموعه انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با ابراز امیدواری نسبت به بازپس‌گیری کاخ مروارید و حفاظت این مجموعه توسط اداره میراث فرهنگی استان، تصریح کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی البرز به منظور افزایش سطح حفاظت و نگهداری از این میراث تاریخی در مجموعه کاخ مروارید مستقر شده است.

عبیدی در ادامه از احیا سیستم آبیاری مجموعه کاخ مروارید خبر داد و تصریح کرد: با توجه به کم‌توجهی و غفلت‌هایی صورت گرفته، بخش قابل توجهی از سیستم آبیاری مجموعه کاخ مروارید از بین رفته بود که اقدامات اولیه و اضطراری برای راه اندازی مجدد پمپ‌ها و احیای فضای سبز مجموعه انجام شده است.

وی ادامه داد: مرمت‌های اضطراری برخی آثار، اشیا و بنای کاخ و پاکسازی منظری کاخ مروارید از دیگر اقداماتی است که پس از بازگشت مجموعه کاخ مروارید به بدنه میراث فرهنگی آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: حفاظت، مرمت، ساماندهی و استقرار تیم پژوهشی در مجموعه کاخ مروارید از مهمترین برنامه‌های ما برای این مجموعه است.

عبیدی با اشاره به اینکه مجموعه کاخ مروارید در طول هفته میراث فرهنگی برای بازدید عموم بازگشایی می شود، گفت: در طول هفته میراث فرهنگی مردم و علاقه مندان می توانند از این مجموعه تاریخی و فرهنگی بازدید کنند و پس از پایان این هفته کاخ مروارید برای اجرای سایر اقدامات حفاظتی و مرمتی تعطیل می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: از تمامی افرادی که عکس، اسناد و یا مدارکی از مجموعه کاخ مروارید در اختیار دارند می‌خواهیم این اسناد را برای مرمت بهتر این مجموعه  در اختیار اداره کل میراث فرهنگی البرز قرار دهند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …