فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران 1393 اعلام شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، بخش‌های‌ اصلی، مقررات، شرایط عمومی، شرایط  فنی آثار و گاهشمار جشنواره در فراخوان آیین نامه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 1393 آمده که در زیر بخشی از آن آورده شده است.

 
اهداف جشنواره

 
الف- تقویت سینمای ملی از طریق ارتقای سطح آگاهی، ایجاد زمینه کسب تجربه، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و توجه به دست‌آوردهای جدید علمی (دانش بنیان).

 
ب- تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای آینده و بازاریابی، بازارسازی وعرضه اقتصادی فیلم به نفع تولیدکنندگان فیلم کوتاه.

 
بخش‌های‌ اصلی جشنواره:

 
جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش اصلی سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار می‌شود.

 
الف: سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و بخش جنبی ااست.

 
در بخش سینمای ایران همه‌ آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می توانند در این بخش حضور پیدا کنند.

 
*تبصره- آثار حاضر در بخش مسابقه ایران می‌توانند درخواست داوری در یکی از چهار عنوان زیر را نیز داشته باشند:

 
پرتو ایمان: آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی به مفاهیم دینی و ثمرات ایمان بپردازند.

 
چشم انداز سرزمین زیبای ما: آثاری که به ارایه تصویری زیباشناسانه از ایران و ظرفیت‌های موجود در رنگین‌کمان فرهنگی، معنوی و تاریخی آن بپردازند.

 
چراغ راه: با توجه به نام‌گذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» آثاری با این رویکرد و نیز آثاری که با موضوع «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی» تولید شده‌ باشند می‌توانند درخواست داوری در این بخش را بدهند.

 
دست‌آوردها: این بخش به منظور نشان دادن دست‌آوردها، افتخارات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های ایرانیان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی و زیرساخت‌ها گنجانده شده‌است.

 
بخش جنبی: این بخش غیر رقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی آثار فیلمسازان فیلم کوتاه. شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست‌های تخصصی و…

 
جزییات و بخش‌های کامل آیین نامه سی‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به طور کامل در سایت انجمن سینمای جوانان ایران آمده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …