سومین جشنواره عکس «رژان» فراخوان داد

به گزارش ایرانگرد نیوز، در بخشی از فراخوان این جشنواره آمده است: جشنواره بین‌المللی عکس «رژان» حرکتی است مستقل که با رویکرد تبدیل مفاهیم ذهنی به قاب تصویر، آغاز شد و در نخستین سال برگزاری، «گرما» را به عنوان موضوعی برای رقابت عکاسان برگزید و در سال دوم جشنواره عکس رژان نمایشگر روایت عکاسان از «آب» بود.

 

در این جشنواره هر سال یک موضوع که از نظرگاه‌های گوناگونی می‌توان به آن نگریست به رقابت گذاشته می‌شود و عکاسان می‌توانند براساس خلاقیت‌های فردی‌شان در هر ژانر و گونه‌ای این موضوع را به قاب تصویر ببرند. جشنواره عکس «رژان» سعی می‌کند تا فرصتی خلاقانه و آزاد از دید عکاسان سراسر جهان برای موضوعی مشترک فراهم آورد. رویکردی که موجب شده تا رژان، «رنگ» را به عنوان موضوع جشنواره سوم برگزیند.

 

موضوعی که برای سومین دوره این جشنواره در نظر گرفته شده «رنگ» است که آثار در دو بخش اصلی با موضوع رنگ و بخش ویژه با موضوع سفید به رنگ برف به رقابت گذاشته می‌شوند. همچنین بر خلاف بخش اصلی جشنواره که تمام موضوعات مرتبط با «رنگ» از عینی‌‌ترین تا انتزاعی‌ترین تصاویر را در بر می‌گیرد، در بخش ویژه تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که برف را به عنوان نمادی از رنگ سفید به تصویر کشیده باشند.

 

در بخش اصلی این جشنواره به 7 عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و 500 یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد و در بخش ویژه هم به 2 عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و 500 یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

 

همچنین برگزارکننده با هدف کمک به اقتصاد هنر، آثار راه‌یافته به نمایشگاه را در معرض فروش خواهد گذاشت و درآمد حاصل از فروش آثار را پس از کسر هزینه های گالری، به هنرمند صاحب اثر پرداخت خواهد شد.

 

به تمام هنرمندانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد و بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به جشنواره، به تک‌عکس‌ها و مجموعه عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه به ترتیب مبلغ 25 و 75 یورو پرداخت خواهد شد.

 

شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان و انتخاب ژانر آثار آزاد است و هر عکاس می‌تواند ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل 2 تا 7 عکس) در بخش اصلی و 5 تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل 2 تا 7 عکس) در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

 

دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره به نشانی www.rojanephf.com امکان‌پذیر است و آثار باید با حجم کمتر از 500 کیلوبایت بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند. این در حالی است که ریکاردو زیپولی، خسرو سینایی، عباس کوثری، پیمان هوشمندزاده و مهدی مقیم‌نژاد داوری سومین دوره جشنواره بین‌المللی جشنواره عکس رژان را بر عهده خواهند داشت.

 

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، 31 خرداد ماه 1393 است و نمایشگاه پایانی این جشنواره نیز نهم تا چهاردهم شهریور 1393 در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

 

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …