وزیراطلاعات: روادید ۱۲ کشور با ایران لغو شد

وزیر اطلاعات اظهار کرد: گردشگری این ظرفیت را دارد که یکی از پایه‌های جدی اقتصاد مقاومتی باشد و به راهکاری برای صدور انقلاب اسلامی تبدیل شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل های گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را ایجاد امنیت برای مردم دانست و گفت: ما وظیفه داریم در جامعه امنیت برقرار کنیم تا مردم شادکامی و شادمانی را احساس کنند.

 

 

 

وی در همین راستا ادامه داد: وظیفه ما ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم است. تلاش می‌کنیم تا جلوی خطرات را بگیریم و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

 

 

 

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه “سربازان گمنام امام زمان(عج) در خدمت مردم هستند”، تصریح کرد: وجود امنیت در جامعه از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کند.

 

 

 

علوی با تاکید بر اینکه “تلاش دولت ایجاد آسایش برای مردم و نقش‌آفرینی ملت در ساختن کشور است”، ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم و این کشور برای ملتی است که باید در ساختن اقتصاد و فرهنگ کشورشان سهیم باشند.

 

 

 

وی همچنین با اشاره به اینکه “بدون حضور مردم، دولت کاری از پیش نمی‌برد”، گفت: در طول تاریخ و در تمام دوران‌ها، مردم مولد ثروت بوده‌اند و تاکید بر این بوده است که حجم دولت‌ها کوچک باشد.

 

 

 

وزیر اطلاعات در ادامه، به آموزه‌های اسلامی در رابطه با سفر اشاره کرد و افزود: در دین ما به گوشه‌گیری و انزوا توصیه نشده و حضور مردم در جامعه و نقش اجتماعی ملت مورد تاکید قرار گرفته است.

 

 

 

علوی با بیان اینکه “در آموزه‌های اسلامی، سفر رفتن و تکریم و گرامیداشت مهمان مورد توجه است”، تصریح کرد: بر اساس روایاتی که از ائمه معصومین بجا مانده و آیاتی که در قرآن مجید آمده، سفر کردن و مشاهده آنچه بر ملت‌ها گذشته، توصیه شده است.

 

 

 

وی، گردشگران خارجی را مهمانان ملت و تکریم آن را وظیفه همگان دانست و یادآور شد: مسأله گردشگری باید مورد توجه جدی قرار گیرد و می‌تواند به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، مورد توجه ویژه قرار گیرد. گردشگری این ظرفیت را دارد که به یکی از راهکارهای آشنایی با انقلاب ما تبدیل شود.

 

 

 

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه “انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و صدور آن هم باید به شکل فرهنگی انجام شود”، تصریح کرد: هر گردشگر خارجی که به کشور ما آمده پس از رؤیت واقعیت‌های ایران همانند یک سفیر به جنگ رسانه‌ای که دشمنان ما به راه انداخته‌اند رفته و مبلغ فرهنگ ما شده است.

 

 

 

علوی با بیان اینکه “بخش قابل توجهی از گردشگران خارجی ارزش‌های فرهنگی و قوانین کشورها را رعایت می‌کنند”، افزود: مردم کشورها به قانون کشورهای مقصد احترام می‌گذارند. هر فعالیتی به طور طبیعی آفت‌هایی به دنبال دارد و نباید گردشگری را به دلیل آفت‌هایی که ممکن است داشته باشد، تعطیل کرد.

 

 

 

وی رواج فرهنگ گردشگری در کشور را راه حل جلوگیری از بروز آفت‌های این صنعت دانست و تاکید کرد: با رشد و توسعه گردشگری، ناهنجاری‌ها در کشور از بین می‌رود. فرهنگ تکریم و گرامیداشت گردشگران باید رواج پیدا کند. در بسیاری از کشورهایی که حتی گوشه‌ای از ظرفیت‌های کشور ما را ندارند، صنعت گردشگری رواج یافته و درآمد ارزی بسیاری عاید این کشورها شده است. ما نیز باید با برنامه‌ریزی و همکاری همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

 

 

 

وزیر اطلاعات، توسعه و رونق گردشگری را یکی از بهترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات تحریم‌ها دانست و گفت: دیدگاه و جهت‌گیری ما در وزارت اطلاعات، از میان برداشتن مشکلات و موانع است. در حال حاضر ویزای فرودگاهی در دو فرودگاه کشور صادر می‌شود که به‌زودی در دو فرودگاه دیگر این امکان در اختیار گردشگران ورودی قرار می‌گیرد.

 

 

 

علوی از لغو رواید با ۱۲ کشور خبر داد و با بیان اینکه “وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است”، افزود: باید از محسنات گردشگردی استفاده کنیم و صدمات و آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم. رویکرد وزارت اطلاعات همکاری و کمک به رفع موانع رشد و توسعه گردشگری است.

 

 

 

وزیر اطلاعات در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: تکمیل و احداث زیرساخت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا به زودی شاهد رشد این ضلع از اقتصاد باشیم که توانایی و ظرفیت صدور انقلاب و فرهنگ ما را دارد.

 

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …