تدارک برنامه های ویژه در کاخ نیاوران به مناسبت روز جهانی موزه

ImageHandler.ashx

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی از تعدادی آثار موجود در مخازن کاخ موزه های این مجموعه رونمایی شده و این آثار برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می گیرند.

رونمایی از “کفش های اقوام ایرانی” در کوشک احمد شاهی، رونمایی از مجموعه آثار با عنوان “چهره نگاری دوره قاجار” در موزه جهان نما و همچنین رونمایی از آثار نقاشی هنرمندان جلالی سوسن آبادی و روحانی با عنوان “پرند نیلگون” در کاخ صاحبقرانیه که همگی برای نخستین بار از مخازن این مجموعه خارج می شوند از جمله این آثار است.

رونمایی از آثار هنرمندان مختلف با عنوان “اسب ها” در موزه کتابخانه سلطنتی و رونمایی از 2 تابلوی هنرمند شهیر اسپانیایی، “پابلو پیکاسو” در کاخ اختصاصی نیاوران از دیگر آثاری هستند که به مناسبت هفته میراث فرهنگی از آن ها رونمایی می شود.

همچنین این مجموعه با هدف تعامل هرچه بیشتر با مجموعه داران خصوصی نمایشگاه عکس “خودرو در دوره قاجار” را با همکاری انجـمن مجموعـه داران ایـران در موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران برگزار خواهد کرد و نمایشگاه آثار هنرمنـد خودآموختـه خـانم “شـاه خانم” با محتـوای عروسـک و نقاشی های با طرح عشایر ایران دیگر نمایشگاهی است که به مناسبت روز جهانی موزه در این مجموعه برگزار می شود.

برگزاری کارگاه آموزشی “مرمت بنا” و “عکاسی در نیاوران” با محتوای آموزش مبانی هنرهای تجسمی، آشنایی با عکاسی و آشنایی با عکاسی معماری از تاریخ 28 تا 30 اردیبهشت ماه و از ساعت 10 تا 12 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی است که شرکت در آن ها برای عموم علاقه مندان آزاد است.

برگزاری نشست هم اندیشی با نگاهی بر موزه های دوستدار کودک با همکاری ایکوم و کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی کودکان با میراث فرهنگی در تاریخ یکم خرداد از جمله دیگر برنامه هایی است که این مجموعه برای هفته میراث فرهنگی تدارک دیده است.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه های روز جهانی موزه و هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می توانند 28 اردیبهشت تا 10 خرداد به این مجموعه واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …