تجلی پیوند موزه و پژوهشکده باستان شناسی در نمایشگاه کاوش های باستان شناسان

تجلی پیوند موزه و پژوهشکده باستان شناسی در نمایشگاه کاوش های باستان شناسان

مراسم افتتاحیه دوازدهمین نشست سالانه باستان شناسی  با حضور مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از باستان شناسان، کارشناسان و هفت کشور میهمان برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رییس موزه ملی ایران در این مراسم با اشاره به برگزاری نشست سالانه باستان شناسی کشور در دومین روز از هفته میراث فرهنگی در موزه ملی به عنوان مهمترین موزه باستان شناسی کشور گفت: این موزه و موزه باستان شناسی همگام با شعار امسال ایکوم (شورای بین المللی موزه ها) با عنوان « آثار موزه ای، پدید آور پیوندها» اقدامی پویا و همسو با سیاست های کلان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده اند.

مهناز عبدالله خان گرجی افزود: مهمترین دستاورد این همایش علمی علاوه بر اطلاعات میدانی و پژوهشی که حاصل تلاش باستان شناسان ارجمند کشور و نیز به طور موردی مشارکت هیات های خارجی بوده برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای کاوش های باستان شناسی سال 1391 از 19 محوطه تاریخی نیز است.

وی ادامه داد: پیوند موزه باستان شناسی کشور و پژوهشکده باستان شناسی به خوبی در این نمایشگاه تجلی یافته و به گونه ای اشتراکات دو حوزه مطالعاتی، میدانی، معرفی و آموزش در سطح کشور با پیوندی منجسم در این مکان نمود می یابد.

رییس موزه ملی ایران به برگزاری نمایشگاهی از گنجینه آثار تاریخی فرهنگی موزه ملی در موزه باستان شناسی سنندج و موزه های همدان و ملایر اشاره و خاطر نشان کرد: کلیه برنامه های نمایشگاهی در مکان موزه ملی به نمایشگاه جانبی نشست سالانه باستان شناسی اختصاص داده شده تا تاکیدی بیشتر بر محتوا و موجودیت موزه باستان شناسی کشور شود.

گرجی در پایان اظهار امید واری کرد که با تداوم این گونه همکاری ها، پیوند ناگسستنی باستان شناسی و موزه های تخصصی و مرتبط کشور بیش از پیش گسترش یافته و در این میان شاهد ارتقا دانش موزه داری و باستان شناسی کشور باشیم.

گفتنی است در این مراسم نمایشگاه کاوش های باستان شناسی سال 1391 توسط مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …