بنیانگذار موزه میراث روستایی؛ ما باید داشته های فرهنگیمان را به نمایش بگذاریم

ImageHandler.ashx

بنیانگذار موزه میراث روستایی گفت: ما باید داشته های فرهنگیمان را به نمایش بگذاریم زیرا به هیچ قوم و ملتی تهاجم نمیشود مگر اینکه شرایط تهاجم در آن قوم وملت فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، محمود طالقانی در مراسم کلنگ‌زنی پارک فرهنگی موزه میراث روستایی گیلان اظهار داشت: پارک فرهنگی گیلان نخستین پارک فرهنگی در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: از 8 سال قبل مقدمات احداث موزه روستایی گیلان آغاز شد در زمانی که دکتر سلطانی فر به عنوان استاندار وقت 10 هکتار زمین در اختیار ما قرار داد.

وی ادامه داد: اکنون با گذشت 8 سال 35مجموعه فرهنگی را در این مکان به ثبت ملی رسانده ایم وحریم 1و2 موزه تصویب شده است و یکی از پر بازدیدترین موزهای کشور در جذب توریسم داخلی وخارجی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 سرشاخه معماری را شناسایی نموده ایم و تنها دوفاز از 9 فاز این موزه باقی مانده است وامروز هم شاهد افتتاح فاز هفتم هستیم.

وی همچنین با اشاره به ایجاد اولین پارک فرهنگی کشور افزود : ایجاد پارک فرهنگی کار بسیار بزرگی است که هدف این پارک شناسایی باورهای مردم مناطق مختلف استان می باشد و تمام باورهای مردم در موزه میراث روستایی گیلان گردآوری شده و پارک فرهنگی این باورها را عملی می‌کند.

بنیانگذار موزه میراث روستایی گیلان اذعان داشت:ما باید به صنایع دستی نیز بها دهیم و باید برای صنایع دستی میراث فرهنگی را غنا بخشیم .

دکتر طالقانی در پایان با تاکید بر داشته های فرهنگی افزود : ما باید داشته های فرهنگیمان را به نمایش بگذاریم زیرا به هیچ قوم و ملتی تهاجم نمیشود مگر اینکه شرایط تهاجم درآن قوم و ملت فراهم شود و پارک فرهنگی میراث روستایی گیلان با ارائه فرهنگ غنی تلاش دارد با حفظ فرهنگ غنی مادری با ایجاد چنین شبهاتی مقابله کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …